کیوسک مجازی

رئیس غیرقانونی اتاق ایران منتقد خود را بلاک کرد

حواشی ریاست غیرقانونی حسین سلاح ورزی و انتخابات بحث برانگیز اتاق بازرگانی ایران با وجود انتشار اسنادی دال بر عدم صلاحیت وی از سوی نهادهای امنیتی گویا پایانی ندارد.
به گزارش «ایران اقتصادی»، بعد از تأیید کنار رفتن سلاح ورزی و تکذیب استعفا از سوی وی و مخالفت با اجرای قانون؛ حال نوبت به کاربرانی رسیده است که مطالبه روشنگری در دلایل بروز تخلف در انتخابات اتاق ایران را پیگیری می‌کنند که البته حق طبیعی آنان است، اما گویا این امر موجب برآشفتگی و عصبانیت سلاح‌ورزی شده و او در اقدامی عجیب حساب یکی از منتقدان خود را مسدود کرده تا نقطه پایانی بر مطالبه‌گری مردم بگذارد.
این کاربر در واکنش به رفتار عجیب سلاح ورزی نوشت: آقای حسین سلاح ورزی. من بازرگان هستم. به دوسؤال جواب بده. مسدود نکن.
خودکشی کاسبان اصلاح‌طلب برای ماندن سلاح ورزی
ماجرای انتخابات اتاق بازرگانی ایران با توجه به تمامی کارشکنی‌ها در اجرای صحیح انتخابات، در ایستگاه پایانی خود به سر می‌برد. اگرچه همچنان جریان‌هایی که از حضور سلاح ورزی در کرسی ریاست منتفع می‌شوند در تلاشند تا کور سوی امیدی را بیابند.
گفته می‌شود سلاح ورزی که تصورش را هم نمی‌کرد موقعیتی پیش آید تا فعالیت شبهه ناک اقتصادی‌اش بدین شکل مورد واکاوی دستگاه‌های نظارتی و مردم قرار بگیرد، استعفای خود را تنظیم و آماده ارائه کرد، اما با رسانه‌ای شدن آن؛ بلافاصله این خبر را تکذیب کرد.
یک کاربر جریان اصلاح‌طلب که این روزها اسنادی قابل توجه از فعالیت‌های غیر معمول سلاح ورزی منتشر می‌کند، در توئیتر خود سلاح ورزی را متهم به تقلب در انتخابات اتاق بازرگانی کرد و نوشت: گفته بودم #حسین_مرعشی و‌ #حزب_کارگزاران حیثیتش را برای این چهره فاسد وسط گذاشته.
شما این روزها کلی پروژه‌ بگیر و نون خور اتاق بازرگانی و حزب و بهتر بگم #اصلاح‌طلب_کاسب را خواهی دید برای #سلاح_ورزی متقلبی که حتی در انتخاب اتاق لرستان تقلب کرده، خودکشی می‌کنند. حرف از هزاران میلیارد است.
او در توئیت دیگری به تیتر «ایستاده در اتاق» روزنامه حامی رئیس غیرقانونی اتاق ایران اشاره کرد و اشتباه تحریریه آن روزنامه را اصلاح و نوشت: «ایستاده در فساد»
واکنش یک فعال رسانه‌ای به مواضع متناقض سلاح‌ورزی
علی فرحزادی، فعال رسانه‌ای با کنار هم قرار دادن توئیت‌های سلاح ورزی در حمایت از اغتشاشگران و مواضع اخیرش که ادعای حمایت از انقلاب کرده، با آیه‌ای از قرآن، وی را مورد نقد قرار داده است.
یکی از خصوصیات منافق در آیه 14 سوره بقره:
وهنگامی که افراد با ایمان را ملاقات کنند، می گویند: ما ایمان آوردیم، ولی هنگامی که با شیطان‌های خود خلوت می‌کنند، می‌گویند ما با شماییم.

 

انتشار فیش یک نماینده؛ شفافیت یا تسویه حساب!

انتشار تصویر فیش حقوقی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که موجب واکنش نماینده مجلس و فرد به اصطلاح افشاگر شد البته هیچ منبعی تاکنون صحت این فیش حقوقی را تأیید یا تکذیب نکرده است.
یک کاربر در توئیتر با انتشار یک فیش حقوقی ادعا کرد، مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس علاوه بر حقوق نمایندگی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دریافتی دارد که شامل هزینه دفتر به مبلغ ۲۴ میلیون تومان، اجاره مسکن ۲۴ میلیون تومان، ایاب و ذهاب ۴ میلیون تومان، هزینه همراه ۳۲ میلیون تومان و سایر هزینه‌ها است. نکته قابل تأمل اینکه این نماینده و مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی این فیش حقوقی خود را در سامانه پاد ثبت نکرده و ردی از آن مشاهده نمی‌شود. همچنین او به عنوان نماینده تهران که ساکن پایتخت است اجاره مسکن دریافت می‌کند و هزینه دفتر هم اخذ می‌کند و هزینه ایاب و ذهاب هم دارد. پرسش اینجاست که آیا این میزان حقوق منطقی و استاندارد است؟ مگر این نماینده از جای دیگری حقوق نمی‌گیرد پس چرا از مجلس هم حقوق دریافت می‌کند؟
اما در مقابل مالک شریعتی نماینده در پاسخ به انتشار فیش حقوقی خود در توئیتر این‌گونه واکنش نشان داد: از اول معتقد وعامل به #شفافیت مسئولان بویژه اموال بودم.
چرا این فیش تاکنون منتشر نشده؟ چون «فقط در اختیار مدیریت مجلس» بوده و صادر نمی‌شده (توضیح بیشتر با رئیس و سخنگوی مجلس).
چرا از ۲۸۶ فیش مشابه «هزینه نمایندگی»، نیروی اجرایی مجلس فقط این یکی را درز داده؟
شاید تسویه حساب!
و در ادامه با استقبال از شفاف‌سازی اموال مسئولین نوشت: کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند اما فعلاً مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند وخودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه‌های جاری تلفن و احیاناً اجاره مسکن را بدهند. البته ابزار تفکیک نیاز فردفرد نمایندگان به هر مورد وجود ندارد لذا بیشتر از هزینه نمایندگی می‌شد.
اگر نماینده‌ای اجاره مسکن نمی‌دهد، می‌تواند پولش را برای کارمند بیشتر یا اجاره دفتر وسایر وظایف نمایندگی هزینه کند. مبلغ ودیعه مسکن مذکور را طبق وعده اول مجلس، برای وام ضروری مراجعان دربانک رسالت گذاشته‌ام. طبعاً نماینده مجاز به استفاده شخصی نیست، اما بررسی آن تقواسنج می‌خواهد.
البته این نماینده مجلس آذر ماه ۱۴۰۰ در برنامه زنده تلویزیونی درباره دریافتی‌های نمایندگان توضیحاتی را داده بود.
به گفته وی، برای آنها که مأمور نیستند و از مجلس حقوق می‌گیرند، آن زمان حدود ۱۴ میلیون تومان و در حال حاضر به طور میانگین حدود ۲۲ میلیون تومان است. از آنجا که نماینده نه دفتر کار مشخصی تحویل می‌گیرد، نه مثل دهیار و بخشدار تعدادی کارمند و مشاور ثابت حقوق بگیر از دولت دارد و نه هیچ امکان دیگر و باید تمام این هزینه‌ها ازجمله رفت و آمد کاری و... را خودش بپردازد، مجلس آن را محاسبه کرده و ماهانه به حساب دیگری واریز می‌کند. این مبالغ برای هر نماینده بسته به حوزه انتخابیه‌اش متفاوت است. اما در حال حاضر به طور میانگین حدود ۹۰ میلیون تومان در ماه می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی