در همایش مدیران روابط عمومی استانداری‌ها مطرح شد

وحیدی: باید مشارکت مردم در انتخابات تسهیل شود

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمن برای حداقلی کردن مشارکت مردم در انتخابات، گفت: ما باید مشارکت مردم را تسهیل کنیم، رقابت فقط نباید روی افراد باشد بلکه باید روی برنامه‌ها رقابت کنیم. به گزارش ایرنا، احمد وحیدی ظهر روز شنبه در همایش مدیران روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور گفت: موضوع اطلاع‌رسانی به یک امر مستمر و همیشگی تبدیل شده و در نتیجه از طرف دیگر هم، انتظارات جدیدی شکل گرفته است.
وزیر کشور اضافه کرد: ما در دنیایی به سر می‌بریم که چگونگی روایت از یک اطلاع‌رسانی فضای امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به خود اختصاصی داده است. تغییرات متناسب با تغییر شرایط ‌نحوه اطلاع‌رسانی و ذهنیت‌سازی درست، بسیار اهمیت دارد.
وی تأکید کرد: دشمن مدام در حال تلاش برای تغییر سطح خط‌دهی ذهن‌ها و آنچه که به عنوان عملیات روانی و جنگ شناختی شناخته می‌شود، است. ظاهر کارشان ارائه خبر است اما آنها آن‌را در قالب یک بسته ارائه می‌کنند.
وزیر کشور به اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه مبارزه با فساد، ادامه داد: آقا فرمودند که مبارزه با فساد امر بسیار مبارکی است ولی دشمنان این نقطه قوت را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا نقطه ضعفی وجود دارد.
وحیدی بیان داشت: روابط عمومی هم یک دانش است که با جامعه شناسی، مردم‌شناسی، ادبیات و ارتباطات مرتبط است و از طرف دیگر یک هنر و ابتکار است. از طرف دیگر، روابط عمومی باید بتواند فضای واقعی جامعه را به مدیران منعکس کند و درگیر حاشیه‌سازی نشوند. وی ادامه داد: ما هم با فساد مبارزه و هم مبارزه خود را اعلام می‌کنیم ولی شاید به دلیل عدم تبحر در روایت‌سازی، دشمنان آن را به نقطه ضعف تبدیل می‌کنند. وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمن برای حداقلی کردن مشارکت مردم در انتخابات، گفت: ما باید مشارکت مردم را تسهیل کنیم، رقابت فقط نباید روی افراد باشد، بلکه باید روی برنامه‌ها رقابت کنیم؛ استاندارها همه بسترهای مشارکت را فراهم کنند.
وحیدی با بیان اینکه نرخ رشد ۴.۲ درصدی مسأله خیلی مهمی است و باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: به دلیل عدم بارندگی و خشکسالی یک مقدار قیمت گوشت بالا رفته است و دولت و وزارت جهاد درحال پیگیری هستند. یک مسأله نباید همه مسائلی را که در کشور اتفاق می‌افتد پوشش دهد و تلاش‌های شبانه‌روزی نادیده گرفته شود.

اخبار دروغ و منفی را به لحظه پاسخ دهید
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است، خطاب به روابط عمومی استانداری‌ها گفت: برگزاری کمپین‌های انتخاباتی برای جلب مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بسیار تأثیرگذار است. سپهر خلجی در همایش روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است، اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها باید شناسایی و فعال شود.
وی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم ارتباط و اتکا به مردم است و باید از این ظرفیت استفاده شود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، فتنه سال ۸۸ و هر زمان که به مردم تکیه کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه انتخابات می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند، انتخابات را وظیفه شرعی و اجتماعی دانست و بیان داشت: در حوزه اجتماعی، باید این آگاهی را به مردم بدهیم که حضورشان در انتخابات برای خودشان مؤثر است و به تعهد و تخصص افراد بدون جانبداری توجه کنند. خلجی با اشاره به اینکه به طور طبیعی باید تلاش کنیم در انتخابات دو قطبی ایجاد نشود و در عین حال، حس مشارکت در مردم فعال شود، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل بافت قومی و قبیله‌ای شاید کار سخت‌تر باشد اما باید هرآنچه که داریم به میدان بیاوریم. وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای  برای رصد اخبار انتخابات به صورت لحظه‌ای، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناامید کردن‌ها و سیاه‌نمایی‌ها در رسانه اتفاق می‌افتد که بسیاری از آنها هم پاسخ دارد. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: هرجا که بموقع ورود شد، روشنگری حاصل می‌شود ولی وقتی بعد از ۱۰ روز ورود می‌کنید، مردم باور نمی‌کنند. هرچه که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط حساس‌تر می‌شود. خلجی خطاب به استانداران اظهار داشت: چهره‌های استانی را به هر شکل ممکن فعال کنید. آنها را با واسطه یا بی‌واسطه به میدان بیاورید. شما می‌توانید از الگوی دیدار رئیس جمهور با مدیران گروه‌های سیاسی استفاده کنید، حتی می‌توان خبر آن را هم منتشر کرد و ایرادی هم ندارد. در دیدار رئیس جمهور حتی سخنان تند هم کار شد.
وی در ادامه مدیریت اظهارات مقامات را یکی از وظایف روابط عمومی‌ها دانست و گفت: یک مقامی در سطح استانی یا ملی، بدون موقعیت‌شناسی، مطلبی را بیان می‌کند و بعداً هم می‌گوید من نیتی نداشتم. اظهارات باید مدیریت شود. شما اینها را در شورای اطلاع‌رسانی استان مطرح کنید.

جستجو
آرشیو تاریخی