تحقق خدمات درمانی به بازنشستگان روستایی در ۲ سال اخیر

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: اکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار دارند. بخشی از این افراد در قالب روستاییانی هستند که بر اساس قانون باید تحت پوشش باشند.
سجاد طاهری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین ادامه داد: کشاورزان غیر ساکن در روستاها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری به عنوان بخشی از جامعه تحت پوشش این صندوق شناخته می‌شوند.
به گفته طاهری، در مجموع حدود ۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش از مزایای ارائه ‌شده صندوق بهره‌مند هستند که سال‌ جاری بر اساس مصوبات هیأت وزیران، حقوق این افراد افزایش ۲۰ درصدی داشته و این در حالی است که سال گذشته به‌ صورت متوسط شاهد رشد ۴۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران صندوق و افزایش ۱۹۰ درصدی برای حقوق پرداختی به حداقل‌بگیران صندوق بودیم. او ادامه داد: تحقق بهره‌مندی جامعه تحت پوشش بویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران از خدمات حوزه درمان در دو سال اخیر مورد توجه تصمیم‌سازان صندوق قرار گرفته است.
معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ابتدا قرار بر فعالیت صرف صندوق در حوزه بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان و ارائه خدمات حوزه درمان توسط سازمان بیمه سلامت بود.
وی در ادامه بیان کرد: در این حوزه موضوع درمان به ‌عنوان یکی از دغدغه‌های بیمه‌شدگان در ۱۷ سال گذشته با کمترین پرداختی از سوی مستمری‌بگیران و بالاترین سطح خدمات با اجرای بیمه تکمیلی درمان در استان‌های اصفهان، همدان و آذربایجان‌‌شرقی حل شد.
طاهری ادامه داد: پیش از پایان سال‌ جاری نیز با اجرای مرحله دوم طرح بیمه تکمیلی، این مهم در تمام استان‌ها با پوشش تمام مستمری‌بگیران اجرا خواهد شد. همچنین مرحله سوم آن برای تمامی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عملیاتی می‌شود. این مجموعه اقدامات تا حدودی امکان جبران بخشی از هزینه‌های درمانی جامعه تحت پوشش این صندوق را فراهم می‌کند.
افزایش بیش از ۶۰ درصدی سطوح درآمدی کشاورزان تحت پوشش بیمه‌ اجتماعی روستاییان و عشایر و رشد دریافتی مستمری‌بگیران و حداقل‌بگیران به عنوان اقدامات مؤثر این صندوق برای بازنشستگان تحت پوشش به شمار می‌رود که البته این برنامه‌های هدفمند همچنان ادامه دارد. اختصاص ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران بیمه ‌اجتماعی روستاییان و عشایر در سال گذشته یکی دیگر از خدمات همه‌جانبه صندوق بوده است تا از این طریق حمایت‌های صندوق به این افراد اجرایی شود. با توجه به اینکه ارائه خدمات درمانی مطلوب یکی از خواسته‌ها و مطالبات بحق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است، به همین منظور اجرای بیمه تکمیلی برای این جامعه هدف علاوه بر دریافت خدمات درمانی مطلوب‌تر، به طور یقین رضایتمندی این گروه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی