صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و چهار - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و چهار - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در ایران اکسپو ۲۰۲۴

 ایران اکسپو ۲۰۲۴ مهمترین رویداد تجاری کشور محسوب می‌شود که به طور کامل مورد حمایت دولت و دستگاه‌های مربوط به تجارت است، بر همین اساس این رویداد در آینده کشور ثبت خواهد شد تا به طور سالانه برگزار شود.
مهدی ضیغمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ این امکان را فراهم می‌کند که تجار بتوانند به بازارهایی که پیش از این سهمی از آنها در اختیار نداشتیم، دست یابند. ضیغمی با بیان اینکه به سمت افزایش کیفیت و تبادلات مالی با میهمانان حاضر در نمایشگاه هستیم، تأکید کرد: به سفیران مستقر در کشورهای جهان ابلاغ شده تا اقدام به شناسایی و مذاکره با تجار بازارهای هدف برای حضور در نمایشگاه کنند زیرا به دنبال حضور کشورهای بیشتر از دوره قبل هستیم. معاون وزیر صمت با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو قراردادهای خوبی به امضا رسید، خاطرنشان کرد: در صادرات روند مناسبی بعد از این رویداد شکل گرفت و با برخی کشورهایی که در گذشته تجارت نداشتیم، قراردادهایی به امضا رسید و سهمی از بازار در اختیار کالاهای ایرانی قرار گرفت.
ضیغمی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌ها و لجستیک اتفاقات بسیاری مانند افزایش کشتی‌ها برای صادرات در حال انجام است، گفت: باید بتوانیم زیرساخت‌ها را برای نمایشگاه سال آینده افزایش دهیم تا میهمانانی بیشتر فرصت حضور پیدا کنند و هیأت‌های عالی رتبه و تجار از کشورهای هدف به ایران دعوت شوند.
وی افزود: با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو سهمی از بازار کشورهایی که تاکنون به دلیل بعد مسافت نمی‌توانستیم به آنها دست یابیم، در اختیار گرفتیم به همین دلیل این رویداد مهم هزینه دسترسی تجار کشورمان را برای ورود به بازارهای جهانی کاهش می‌دهد.
 
بسیج تمام ظرفیت‌های کشور
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با همکاری تمام ارکان دولت و استفاده از ظرفیت‌های کشور، ششمین دوره ایران اکسپو برای معرفی توانمندی‌های کشور برگزار می‌شود.
محمدصادق قنادزاده با تأکید بر اینکه این رویداد دستاوردهای بسیاری برای کشور به همراه دارد، اظهار داشت: دولت از جمله رئیس‌جمهور، معاون اول و وزرای دولت حمایت و همراهی لازم برای برگزاری این نمایشگاه را دارند و مصوبات مناسبی در این راستا صادر شده است که می‌تواند به برگزاری بهتر این رویداد کمک کند. قنادزاده تأکید کرد: به دنبال جذب حدود سه هزار تاجر برای دوره ششم ایران اکسپو هستیم و در همین راستا اقدامات لازم از سوی سفارتخانه‌ها آغاز شده است.

 مشارکت بیش از ۱۰۰ کشور جهان
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: آمادگی داریم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری با دیگر کشورها منعقد کنیم.
مجید تکبیری با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود، گفت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده کرده است.
تکبیری تأکید کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. وی خاطرنشان‌کرد: برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند شرکت‌های داخلی با تجار خارجی، زمینه‌سازی برای انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار قرار دارد که با دعوت از نزدیک به سه هزار تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، اجرای یک برنامه عملیاتی و ثمربخش مد نظر قرار دارد. همچنین در این رویداد ۲۵ وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی ۲۰ کشور در نمایشگاه حضور خواهند داشت. این رویداد در مساحتی نزدیک به ۵۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی