صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و سه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و سه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

شاخص بورس ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد شد

شاخص کل بورس در پایان دادو ستدهای دیروز به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۲واحد رسید.آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان دادوستدهای روز یکشنبه ۱۵بهمن، شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین با(۷۷. ۲) درصد کاهش را به ثبت رساندند.
بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته شاخص‌های بورس با افت روبه‌رو شدند به طوری که شاخص کل با (۱۰۹۰۲) واحد کاهش معادل (۰.۵۲) درصد به ۲ میلیون ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۲۷۶) واحد افت معادل (۰.۵۲) درصد به ۴۳۸ هزار و۴۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۸۸۲) واحد کاهش معادل (۰.۱۲) درصد به ۷۳۶ هزار و ۶۴۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۹۸) واحد عقب گرد معادل (۰.۱۲) درصد به ۴۱۵ هزار و ۹۹۵واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۲۸۰۸) واحد کاهش معادل (۴۷.۰) درصد به ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۶واحد، شاخص بازار اول با (۹۶۴۱) واحد افت معادل (۶.۰) درصد به یک میلیون و ۵۸۹ هزار ۷۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۷۰۶۲) واحد کاهش معادل (۴۲.۰) درصد به ۴ میلیون و ۶۹هزار و ۵۲۲ واحد رسید.
 
نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات
این گزارش می‌افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «داتام، ثاخت، فولاد، شستا، وایران، ثشاهد و ثبهساز» بودند و در پایان داد و ستدهای دیروز بورس، در ۳۴۴ هزار ۷۳۷ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۳۹۸۹» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۶۲۸» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۱۹۳۸» میلیارد تومان بود.
از سویی دیگر، نمادهای «تاپیکو با (۱۷۲۱)، فولاد با (۱۶۱۰)، شپنا با (۷۱۸)، شستا با (۷۰۵)، فملی با(۶۹۰)، کگل با (۶۶۴) و پارسان با (۵۲۴)بیشترین تأثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
 
افت ۷۳ واحدی آیفکس
گفتنی است، در پایان معاملات دیروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۷۳) واحدی به ۲۵ هزار و ۵۰۴ واحد رسید و نمادهای «وهور با ۵ واحد» واحد بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «وسپهر با (۱۴)، خاور با (۶)، مادیرا با (۶)، فصبا با (۵)، غصینوبا (۵)، فزر با(۷)» بیشترین تأثیر منفی را در این بازار داشتند.

شاخص‌های بازار سرمایه در دومین هفته بهمن ماه
تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته، رقمی بالغ بر ۶۳۰ هزار و ۶۱۴ نفر بوده است.در هفته‌ معاملاتی منتهی به ۱۱بهمن، شاخص کل «بورس تهران» با (۰.۸)درصد افت نسبت به هفته قبل، معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ١۰۷ هزار و ۲۷۳واحد به پایان رساند. در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب ۰.۶ و ۰.۸ درصد رشد و شاخص کل «فرابورس» ۰.۵ درصد رشد را تجربه کردند.
گفتنی است، سه صنعت ۱. انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۲. فلزات اساسی ٣. خودرو و ساخت قطعات جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بودند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ۱۸.۸۵ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات هفته نخست بهمن ماه به خود اختصاص دادند.
طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۳۲۸ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال معادل (۷۷.۵ درصد)، ۳۵هزار و ۷۶۱میلیارد ریال معادل (۸.۴ درصد) و ۱۵هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال معادل (۳.۶ درصد) بود.
همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) رقمی بالغ بر ۶۳۰هزار و ۶۱۴ نفر است که به تفکیک ۶۲۹ هزار و ۱۴۹ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ۴۶۵ نفر مربوط به حقوقی‌ها می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی