اخبار

سفر 200 شرکت روسی
به ایران برای همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی
در چهـــارچوب کمیســــیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران، بیش از ۲۰۰ شرکت دولتی وخصوصی روس از جمله شرکت های مرتبط با توسعه کشاورزی به ریاست الکساندرنواک معاون رئیس دولت این کشوردر اسفند ماه به ایران سفر کردند.
بنیاد روس کنگرس، مجری رویداد اجلاس اقتصادی سنت پیترزبورگ در این کمیسیون از شرکت‌های ایرانی برای حضور در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ که در روزهای 16 تا ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳در این شهر برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.
بنابراین گزارش، در حاشیه کمیسیون مشترک بین دولتی، جلساتی نیز میان بنیاد روس کنگرس و اتاق تعاون ایران وهمچنین اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن وکشاورزی تهران، سازمان توسعه تجارت، اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و روسیه، موسسه پژوهش‌های بین‌المللی انرژی برگزار شد.
طرفین در مورد فرمت‌های احتمالی مشارکت در مجمع بین المللی اقتصادی سنت پیتربورگ ۲۰۲۴ و سایر پروژه های بنیاد روس کنگرس بحث و تبادل نظر کردند.
 
تعرفه صادرات میوه شب عید افزایش یافت
صادرات سیب درختی با اخذ عوارض معادل ۳۵ درصد ارزش صادراتی آن از تاریخ ۲۰ اسفندماه جاری به مدت سه ماه از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، سیب و پرتقال دو محصولی است که شب عید با قیمت دولتی بین میوه فروشی‌ها و میادین تره بار سراسر کشور توزیع می‌شود؛ معمولاً ۱۰ روز پیش از نوروز توزیع این محصولات آغاز می‌شود.
 این روزها با افزایش مصرف این دو محصول و تنظیم بازار تعرفه صادرات آن افزایش یافته است.
احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت نوشت: صادرات سیب درختی با کد تعرفه ۰۸۰۸۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۳۵ درصد ارزش صادراتی آن از تاریخ ۲۰ اسفندماه جاری به مدت سه ماه از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود. گفتنی است این موضوع برای خرما نیز عملیاتی شده و تعرفه صادرات این محصول پرمصرف ماه مبارک رمضان ۵۰ درصد بوده و تا پایان خرداد اعمال خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی