صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و سیزده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و سیزده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

۱۵۹۹ کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی ‌روستاییان در کشور وجود دارد

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر انواع خدمات خود را به بیمه‌شدگان و اعضای تحت پوشش از طریق کارگزاری‌های فعال در سراسر کشور ارائه می‌دهد تا افراد متقاضی و بیمه‌شده بتوانند در نزدیکترین کارگزاری محل زندگی خود از این خدمات بهره‌مند شوند.
در حال حاضر تعداد کارگزاری‌های فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک هزارو ۵۹۹ کارگزاری به شمار می‌رود که تعداد آنها در دی ماه سال گذشته یک هزار و ۶۸۳ مورد بوده است.
همچنین کارگزاری‌های دارای قرارداد معتبر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا پایان دی ماه سال گذشته رقم یک هزارو ۵۸۹ مورد را نشان می‌دهد.
جدیدترین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در بخش حق بیمه وصول شده و مستمری پرداخت شده در ۲ ماه متوالی گذشته آمارهایی متفاوت را نشان می‌دهد. به گونه‌ای که مستمری‌ پرداخت شده به ۲ هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال تا پایان دی ماه سال‌جاری رسیده است.
همچنین طبق جدیدترین آمارهای این صندوق، میزان حق بیمه وصولی در این مدت رقم چهار هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال نشان می‌دهد.
براساس اطلاعات موجود در حال حاضر ۱۹۲ هزار و ۶۷ نفر تا پایان دی سال‌جاری به عنوان مستمری‌بگیر در جامعه بازنشستگان پیش از موعد، ازکارافتادگان، بازماندگان و سالمندان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر بیمه‌گر هستند.
طبق داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دی ماه سال گذشته، تعداد افراد مستمری‌بگیر ۱۶۹ هزار و ۲۹ نفر بودند که نشان‌دهنده رشد تعداد مستمری‌بگیران این صندوق در سال‌جاری نسبت به سال گذشته است.
از این تعداد مستمری‌بگیر تحت پوشش، ۴۶ هزار و ۵۵ نفر به عنوان مستمری‌بگیران بازنشستگی پیش از موعد، ۱۱ هزار و ۲۴ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتادگی کلی، ۹۲ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری فوت (بازماندگان) و ۴۱ هزار و ۵۵۱ مورد مستمری سالمندی به حساب می‌آیند که این افراد به صورت ماهانه از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
همچنین آمارهای بیمه‌پردازان جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، به ۱۷ هزار و ۲۷۸ نفر رسیده است؛ این در حالی که در دی سال گذشته ۳۳ هزار و ۹۸۰ نفر به عنوان بیمه‌پرداز جدید به این صندوق بیمه‌پردازی خود را انجام داده‌اند.
همچنین تعداد بیمه‌پردازان تمدید نیز در دی ماه سال‌جاری به ۲۱۳ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است که در مدت مشابه سال قبل این آمارها ۱۳۷ هزار و ۴۳۶ نفر بودند.
ضریب یا نسبت پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که تعداد افراد بیمه‌پرداز به مستمری‌بگیران را نشان می‌دهد در این صندوق آمارهای خوبی از این ضریب از سال ۱۳۸۴ همزمان با تأسیس این صندوق تاکنون به ثمر نشسته است. طبق آخرین داده‌های آماری در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق به ۸.۹۸ رسیده است.
در حال حاضر به ازای هر ۸.۹۸ نفر فرد بیمه‌پرداز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یک نفر مستمری‌بگیر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده و اعضای فعال را تحت پوشش دارد که به ازای این تعداد بیمه‌شدگان، به ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر خدمات بیمه‌ای و پرداخت مستمری ارائه می‌دهد.
طبق این داده‌ها، تعداد اعضای فعال صندوق یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر، بیمه‌شدگان ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۹۱ نفر، بیمه‌شدگان فعال یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۰۸ نفر، بیمه‌شدگان غیرفعال ۲۴۶ هزار و ۴۳۴ نفر و بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز ۶۲۳ هزار و ۸۶۴ نفر به شمار می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی