صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بورس
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

رشد ۱۹۲۱ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

در روزی که شاخص کل 1900 واحد رشد کرد، شاخص کل هم‌وزن 1900 واحد عقب نشست

 همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان و سومین روز هفته، شاخص کل بورس به رنگ سبز درآمد. با این حال در این روز شاخص کل بورس و هم‌وزن مخالف هم حرکت کردند، به‌طوری که شاخص کل بورس بیش از یک هزار و 900 واحد رشد کرد، اما شاخص کل هم‌وزن که به صورت عمده وضعیت شرکت‌های کوچک بورسی را نشان می‌دهد، یک هزار و 900 واحد افت کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی روزهای گذشته جریان ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار افزایش یافته است. روز گذشته شاخص کل بورس با هزار و ۹۲۱ واحد رشد به ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. آمار معاملات در این روز بازار سهام نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس با نوسان مواجه شدند و به‌طور میانگین 0.01 درصد کاهش را به ثبت رساندند.
بر پایه آمارهای معاملاتی، روز گذشته شاخص‌های بورس با نوسان روبه‌رو شدند به طوری که شاخص کل با هزار و 921 واحد رشد معادل ۰.۰۹ درصد به ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۸۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۰۰ واحد رشد معادل ۰.۰۹درصد به ۴۵۰ هزار و ۹۳۹ واحد، شاخص کل «هم‌وزن» با هزار و 909 واحد افت معادل ۰.۲۶ درصد به ۷۳۵ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با هزار و 74 واحد افت معادل ۰.۲۶ درصد به ۴۱۳ هزار و ۹۸۶ واحد، شاخص آزاد شناور با 5 هزار و 800 واحد رشد معادل ۰.۲۱ درصد به ۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۱۵۷ واحد، شاخص بازار اول با 6 هزار و 642 واحد رشد معادل ۰.۴ درصد به یک میلیون و ۶۷۱ هزار ۹۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با 11 هزار و 468 واحد افت معادل ۰.۲۸درصد به ۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۶۳ واحد رسید.

نمادهای پرتراکنش و اثرگذار
در روز سه‌شنبه، نمادهای میدکو با هزار و 587 واحد بیشترین تأثیر منفی و نمادهای فملی با هزار و 326، وبملت با هزار و 106، خودرو با ۷۱۸، شستا با ۶۴۹، وبانک با ۵۹۴، وتجارت با ۵۹۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
همچنین ۷ نماد پرتراکنش شامل «خودرو، خگستر، وبصادر، وبملت، وتجارت، خساپا و ذوب» بودند و در پایان دادوستدهای روز گذشته بورس، در ۳۹۳ هزار ۳۳۹ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق‌تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۸ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل ۴۳۴۰ میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل ۱۱۳۹ میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل ۲۷۰۹ میلیارد تومان بود.

کاهش ۳۴ واحدی شاخص آیفکس
این درحالی است که در پایان معاملات دیروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۳۴ واحدی به ۲۴ هزار و ۹۷۶ واحد رسید و نمادهای وسپهر با ۳۵، مادیرا با ۷ و سامان با ۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «بپاس با ۳۴، آریا با ۲۶، دماوند با۴ و شگویا با 3 واحد بیشترین تأثیر منفی را در این بازار داشتند.

تزریق نقدینگی ۱۳ میلیاردی حقیقی‌ها به بازار سهام
براساس گفته‌های محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه حجم معاملات دیروز بازار سهام ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شد. وی گفت: شاخص کل بورس روز گذشته با یک تغییر ۰.۱۱ درصدی با افزایش هزار و ۹۲۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از هزار واحدی در سطح ۷۳۵ هزار و ۹۴۳ واحدی ایستاد. این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات بازار سهام ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۵ هزار و ۸۷ میلیارد تومان رقم خورده است و در نهایت ۱۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد.
به گفته وی، دیروز ۳۰ درصد بازار به‌عبارتی ۲۲۰ نماد در دامنه مثبت و ۷۰ درصد بازار یعنی ۵۰۸ نماد در محدوده منفی دست به دست شدند امروز صنعت بانکی و یارانه بیشترین میزان ورود نقدینگی را به خود اختصاص داد و صندوق‌های با درآمد ثابت بیشترین میزان خروج نقدینگی را به خود اختصاص دادند. این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در کل چند روزی است شاهد نوسانات مثبت در صنعت بانکی به سبب نرخ تسعیر ارز و بحث تجدید ارزیابی و خودرویی‌ها برای موضوع واگذاری سهام توددلی هستیم، اما نوسانات در کلیت بازار تأثیر آنچنانی نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی