صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و بیست و یک - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و بیست و یک - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نمای بازار در آخرین روزهای کاری تالار شیشه‌ای

شاخص بورس ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد شد

شاخص کل بورس در پایان دادوستدهای دیروز با ۱۳ هزار و ۲۹۲ واحد افت به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۰۹ واحد رسید. آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان دادوستدهای روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه، شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند که به طور میانگین ۰,۵۹ درصد کاهش را به ثبت رساندند.
بر اساس آمارهای معاملاتی، در روز گذشته شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند، به طوری که شاخص کل با 13 هزار و 292 واحد افت معادل ۰,۶۱ درصد به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۰۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۷۷۰ واحد افت معادل ۰,۶۱ درصد به ۴۴۸ هزار و ۱۶۸ واحد، شاخص کل «هم‌وزن» با 3 هزار و 899 واحد افت معادل ۰,۵۳ درصد به ۷۳۲ هزار و ۴۶ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با 2 هزار و 193 واحد افت معادل ۰,۵۳ درصد به ۴۱۱ هزار و ۷۴۰ واحد، شاخص آزاد شناور با 17 هزار و 687 واحد افت معادل ۰,۶۳ درصد به ۲ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۶۳ واحد، شاخص بازار اول با 11 هزار و 501 واحد افت معادل ۰,۶۹ درصد به یک میلیون و ۶۶۰ هزار ۴۸۱ واحد و شاخص بازار دوم با 21 هزار و 534 واحد افت معادل ۰,۵۳ درصد به ۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۲۱ واحد رسید.
براساس این گزارش در آخرین روز کاری هفته جاری نمادهای فملی با ۸۹۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت و فولاد با هزار و 862، شپنا با هزار و 706، وغدیر با ۹۷۲، شبندر با ۸۴۹، فارس با ۸۴۴ و تاصیکو با ۵۸۲ واحد بیشترین تأثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
این گزارش می‌افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «خودرو، شپنا، خزامیا، خگستر، وبصادر، فولاد و خساپا» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۳۵ هزار و ۹۶۰ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به 7 هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۳۸۱۲» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۷۷۱» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۲۷۲۶» میلیارد تومان بود.
 
کاهش ۱۲۳ واحدی شاخص آیفکس
گفتنی است، در پایان معاملات روزگذشته، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۱۲۳ واحدی به ۲۴ هزار و ۸۵۳ واحد رسید و نمادهای «مادیرا با هشت» واحد بیشترین تأثیر مثبت و «آریا با ۳۲، بپاس با ۱۵، وسپهر با ۱۲، آریان با ۶، هرمز با ۶ و شگویا با (پنج)» واحد بیشترین تأثیر منفی را در این بازار داشتند.
 
حقیقی‌ها ۱۹۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج کردند
براساس گفته‌های رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه، ارزش کل معاملات دیروز بازار ۷۷,۳۵۴ میلیارد تومان بوده است. بازار دقایق ابتدایی متعادل شروع شد، اما با توجه به تعطیلات سال نو و اینکه دیروز و شنبه روز‌های آخری است که سهامداران می‌توانند از کارگزاری برداشت وجه کنند، سمت عرضه قوی‌تر شد، اما بخشی از این حجم فروش بعد از خبر کاهش سقف اعتباری کارگزاری‌ها صورت گرفت به‌طوری که در نهایت اکثر نماد‌های بازار در منفی و حتی صف فروش (۲۵ درصد مثبت، ۷۵ درصد منفی) به کار خود پایان دادند.
این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش کل معاملات بازار ۷۷,۳۵۴ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴۴۶۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.
او افزود: حقیقی‌ها ۱۹۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۸۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. در نهایت شاخص کل بورس با افت ۱۳۲۹۱ واحدی به ۲۱۵۰۲۰۹ واحد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی