تولید ۷۴.۳ میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعال‌بودن ۷۹ درصد از ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی خبرداد و گفت: ۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ از سوی مجتمع‌های پتروشیمی کشور تولید شد.
بیژن چگنی، افزود: جهش تولید باید در صنعت پتروشیمی محقق شود تا شاهد افزایش تولید در صنایع پایین‌دست، صادرات و ارزآوری در کشور باشیم.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی که در سال ۱۴۰۲ در کشور تولید شد، افزود: ظرفیت نصب‌شده فعال در صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۷۹درصد از کل ظرفیت این صنعت بوده است، درحالی‌که ظرفیت فعال این صنعت در سال ۱۴۰۰، ۷۰درصد و در سال ۱۴۰۱، ۷۶درصد بوده است.
وی به برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای فعال‌شدن همه ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: کمبود خوراک، بروز اشکالات تعمیراتی، اشکالات فرایندی، بالابودن موجودی، طولانی‌شدن تعمیرات اساسی، اقتصادی و کمبود مواد شیمیایی و قطعات یدکی از دلایل کاهش تولید در سه سال اخیر بوده است. چگنی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه اساسی برای رفع هرچه بیشتر سه عامل مهم کمبود خوراک، بروز اشکالات تعمیراتی و اشکالات فرایندی در مقدار تولید این صنعت داشته اما از سایر عوامل نیز غافل نشده است.
جستجو
آرشیو تاریخی