اعتبار ۴٫۵ میلیارد دلاری برای بازار آفریقا

رکورد صادرات غیر نفتی از نظر ارزش صادرات در سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم نسبت به همه دولت‌های قبل شکسته شده و این نشان می‌دهد که ما به بلوغ صادراتی رسیده‌ایم.
سیدامیر برهانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بابیان این مطلب از پتانسیل بالای این صندوق جهت حمایت از صادرات کالا و خدمات به بازارهای جهانی خبر داد و گفت: سال گذشته در رکورد وزنی صادرات از منظر تنوع کالاها فراتر رفتیم که این موضوع بیانگر آن است که بازارهای جهانی نسبت به محصولات ما کشش دارند.
وی افزود: البته به‌خاطر فضای تحریمی که در دوره خاص برای کشور به وجود آوردند ترس از صادرات برای صادرکننده به وجود آمده که صندوق ضمانت صادرات تلاش کرد این فضا را به نوعی بشکند. برهانی با اشاره به اینکه متنوع‌سازی مقاصد صادراتی برای کشورمان خیلی ارزشمند است و صادرات محدود به چند کشور خاص برای ما تهدید آفرین استف اظهار داشت: بزرگترین مشکل ترس صادرکننده از انتخاب مقاصد صادراتی جدید از جمله صادرات به کشورهای آفریقایی و امریکای لاتین است که همزمانی برگزاری اجلاس آفریقا و ایران اکسپو ۲۰۲۴ منجر به شناخت صادرکنندگان و از میان بردن ترس آنها و همچنین شناسایی توانمندی‌های صادراتی ایران به شرکت کنندگان خارجی شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: جهت حمایت از صادرکنندگان، این صندوق پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتنامه‌ای خود را برای بازار کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشورهای آفریقایی سقف اعتباری ۴٫۵ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است. برهانی بیان داشت: صندوق ضمانت صادرات آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانتنامه شرکت در مناقصه، ضمانتنامه پیش پرداخت و ضمانتنامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه کند.
جستجو
آرشیو تاریخی