عرضه قارچ بالاتر از ۱۲۵ هزار تومان گرانفروشی است

دبیر انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: با احتساب نرخ قارچ سرمزرعه، عرضه هرکیلو محصول بالاتر از ۱۲۵ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها گرانفروشی است.
نیما باغبانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان است که در بازار برمبنای کیفیت و مناطق مختلف ۱۰۵ تا ۱۲۵ هزارتومان عرضه می‌شود و فروش با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.
به گفته او، بنابر آمار حدود ۲ هزار و ۷۰۰ پروانه واحد بهره‌برداری از نظام صنفی و نظام مهندسی کشاورزی گرفته شده است و حدود هزار تا ۱۲۰۰ واحد تک‌سالنی داریم. باغبانی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید قارچ به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزار تن برسد.
دبیر انجمن پرورش‌دهندگان قارچ با بیان اینکه قیمت قارچ در سال جدید تغییری نداشته است، افزود: اصلاح قیمت تابع هزینه تمام‌شده تولید و شرایط بازار است و در صورتی که صرفه اقتصادی نداشته باشد، افزایش قیمت رخ می‌دهد.
او از توزیع روزانه ۸۰۰ تن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: در فصل گرما توزیع به ۷۰۰ تن می‌رسد. باغبانی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: طبق روال همه ساله صادرات در فصل گرما کاهش می‌یابد و برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال صادرات به ۷ تا ۸ هزار تن برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی