امروز نقطه عطف بین وزارت ارتباطات و صندوق توسعه ملی است

عیسی زارع‌پور در چهارمین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، به اقدامات دولت در حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما اولین بار در سال ۸۷ فضایی شدیم با ماهواره‌بر سفیر و از سال ۸۷ تا ابتدای این دولت ۱۳ پرتاب داشتیم که در این دو سال و نیم ۱۲ پرتاب داشتیم یعنی تقریباً معادل سه دولت پیش از آن پرتاب ماهواره داشتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ماه گذشته رویداد فضایی داشتیم، گفت: درحال ساخت بزرگترین پایگاه فضایی هستیم و الحمدلله برای اولین بار در تاریخ کشورمان ما به تصاویری با دقت بسیار خوب و یک متر رنگی از هر کجای کره زمین که بخواهیم دسترسی داریم که می‌تواند مبنای اتفاقات بسیار خوبی در روی زمین باشد؛ داده‌هایی که می‌تواند برای پردازش هوش مصنوعی و... استفاده شود.
زارع‌پور ادامه داد: یک نمونه کاربرد این است که با استفاده از این داده‌های فضایی از طریق بکارگیری از هوش مصنوعی برای مقابله با زمین‌خواری استفاده می‌کنند که افراد متولی در این حوزه می‌توانند با بهره‌گیری از این تشخیص دهند ساخت و ساز زمینی مجاز بوده یا خیر.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که مبتنی بر این حرکت افتاد، این بود که برای اولین بار در تاریخ کشورمان؛ در قانون برنامه هفتم توسعه (پیشرفت) فصل برای حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال پیش‌بینی کردیم و بین ۵ تا ۷ درصد قانون برنامه توسعه مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به این حوزه است.
جستجو
آرشیو تاریخی