ضرورت تدوین پیوست اجرایی جهش تولید

بخش خصوصی بویژه صنعتگران همیشه پویا و آماده حرکت هستند تا در جهت تحقق شعار سال با بدنه دولت مشارکت کنند.
رمضان بهرامی، عضو خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های رونق اقتصادی باید از سوی بخش دولتی فراهم شود، گفت: صنعتگران و تولیدگران نیازمند رفع موانع و بسترسازی در زمینه‌های مختلف تأمین سرمایه، تسهیلات ارزان‌قیمت، تأمین زیرساخت‌های انرژی و سایر موارد هستند تا راهکار عملی کردن شعار سال اجرایی شود.
وی ادامه داد: پیوست اجرایی تحقق شعار سال نیاز است تا از سوی بخش دولتی تدوین و با تعامل و همفکری بخش خصوصی اجرایی شود.
 تمرکز بر اقتصاد شفاف 
بهرامی با تأکید بر اینکه صنعتگران در جهت رونق تولید دست به کار شده‌اند، بیان داشت: مردم با تزریق سرمایه‌های خرد و سرگردان به این بخش می‌توانند سرمایه واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی را افزایش داده و خودشان نیز در این مشارکت اقتصادی سهیم باشند.
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: بخش خصوصی به دور از نگاه شخصی و انجمنی، از فضاهای فساد و رانت‌خواری خودداری کرده و به دنبال اقتصاد شفاف و رونق تولید است.
 
تسهیل قوانین صادرات
وی با بیان اینکه باید به بخش خصوصی در حوزه تولید و مشارکت اعتماد شود، اظهار داشت: قانون بهبود محیط کسب‌وکار با حذف بخشنامه‌های خلق‌الساعه و یک‌شبه به رشد تولید کمک شایانی داشت.
بهرامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نیاز داریم که با شناسایی بازارهای هدف صادراتی، کالاها را صادر کنیم. در همین راستا باید قوانین و دستورالعمل‌های صادرات تسهیل شود تا بخش خصوصی بتواند از ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه و آفریقایی بهره ببرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی