۱۱ میلیارد دلار ارز برای واردات نهاده کشاورزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای نهاده‌های کشاورزی ارز اختصاص یافته است، گفت: با همت دست اندرکاران جهاد کشاورزی با افزایش تأمین بذر و دیگر نهاده‌های کشاورزی، اختصاص ارز امسال به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.
داود منظور عصر پنجشنبه در نشست فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل افزود: به طور یقین با گسترش مکانیزاسیون و فنی شدن فعالیت‌های کشاورزی، انواع نهاده‌های کشاورزی بویژه بذرهای مختلف در داخل کشور قابل تأمین است. وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی زمین‌های کشاورزی کشور به خصوص استان مازندران با بهره‌وری از آب و سرمایه و ماشین‌آلات چندین برابر می‌شود، بیان کرد: تأمین انواع بذر و کودهای شیمیایی با قیمت مناسب برای کشاورزی با جدیت از سوی دولت دنبال می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اظهار اینکه سال گذشته ۵.۶ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم، ادامه داد:‌ اعتقاد داریم هنوز بسیای از محصولات کشاورزی کشور به خصوص مرکبات، کل محصولات شیلاتی، لبنیات و طیور مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.
منظور به تولیدات گلخانه‌ای صادرات محور مازندران از جمله محصولات باغی خرماکلا قائمشهر اشاره کرد و گفت:‌ اگر فعالیت‌های کشاورزی این خطه مازندران که به صورت تعاونی است در همه نقاط کشور گسترش یابد، صادرات محصولات کشاورزی چندین برابر می‌شود.
وی بیان کرد: امسال بیشترین منابع مالی برابر با ۷۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های راهسازی کشور اعتبار پیش‌بینی شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی