افتتاح ۸۴۳۳ واحد مسکونی و واگذاری ۱۴۷ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در مازندران

وزیر راه‌وشهرسازی در سفر به استان مازندران ۸ هزار و ۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و همزمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شد.
همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت، در مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و دیگر مسئولان استانی و برخی از متقاضیان مسکن در این استان، ۸ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان افتتاح شد. همچنین در جریان این مراسم، ۱۴۷ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به متقاضیان این طرح واگذار شد.

تحویل ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مازندرانی‌ها
مهرداد بذرپاش گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان مازندران، بیش از ۸۴۳۰ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به مردم تحویل شد. با احتساب واحدهایی که در استان مازندران افتتاح شد، تعداد واحدهای تحویل شده استان از مجموع ۵۰ هزار واحدی که آغاز شده بود به ۲۰ هزار واحد رسید.
 
ساخت سه شهرک مسکونی
همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران، عملیات ساخت سه شهرک مسکونی در گلوگاه، بخش گهرباران ساری و روستای کرفون بابلسر در زمینی به گستره ۲۲۶ هکتار با حضور وزیر راه‌وشهرسازی آغاز شد.‌ این سه شهرک مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین و با ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد.
در سفر هشت ماه پیش وزیر راه‌وشهرسازی به مازندران، ساخت این شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفت و با گذراندن مراحل قانونی، مجوز لازم برای احداث این سه شهرک اخذ شد.
دعوت از کشورهای همسایه به دلیل انتخاب ایران برای جابه‌جایی 
و ترانزیت کالا
وزیر راه‌و‌شهرسازی با حضور در استان مازندران ضمن بازدید از بندر امیرآباد و افتتاح ۴ پروژه بندری، بخشی از اقدامات این وزارتخانه را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.
پروژه‌های بندری افتتاح شده با سرمایه بخش خصوصی شامل کارخانه تولید خوراک دام و طیور برای شرکت آرین پروتئین سویای پارس به ظرفیت ۴۸ هزار تن با اشتغالزایی ۳۰ نفر و پروژه احداث مخازن روغن خوراکی متعلق به شرکت آرین پروتئین سویای فارس با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر است که امروز توسط وزیر راه‌وشهرسازی افتتاح شد. همچنین پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی افتتاح شده در بندر امیرآباد شامل سیستم اطفای حریق بندر با ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری به شکل فنی از نوع پلی‌اتیلن در محدوده ۱۱۳ هکتار از اراضی عملیاتی بندر با ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی مدت ۳۲ ماه و پروژه مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا، سوله‌ای به مساحت ۵۲۰ مترمربع در محوطه ۳۵۰۰ مترمربع با راه دسترسی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۲ متر به افتتاح رسید.
در سفر وزیر راه‌وشهرسازی به استان مازندران، دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری و همچنین پارک جنگلی شهید نوبخت و ۸۴۳۳ واحد مسکونی افتتاح و ۱۴۷ قطعه زمین در مازندران به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد. وزیر راه‌وشهرسازی با تأکید بر اینکه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا به ثبت رسید، گفت: با توجه به اجرای کلان‌پروژه ایران‌راه، از کشورهای همسایه دعوت کردیم ایران را برای جابه‌جایی کالای خود انتخاب کنند که در تحقق این هدف توسعه زیرساخت‌ها را در برنامه قرار داده‌ایم.
 
روکش، بهسازی و احداث یک‌هزار کیلومتر راه روستایی طی دو سال
 بذرپاش ادامه داد: در مجموع طی دو سال بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در حوزه راه‌های روستایی، هم معابر اصلی و هم معابر درون‌روستایی، عملیات روکش و بهسازی و حتی ساخت انجام شده است. هدفگذاری کردیم تا امسال و سال آینده این رقم را افزایش بدهیم.
وی در خصوص بندر امیرآباد و برنامه‌های پیش رو برای توسعه این بندر با تأکید بر اینکه توسعه ترانزیت کشور و جابه‌جایی بهتر کالاها یکی از اهداف دولت سیزدهم است، توضیح داد: کلان‌پروژه ایران‌راه، دولت را بر آن داشته است تا هم در حوزه بندری و هم در حوزه سایر محورهای مواصلاتی برای تسهیل تردد کالا برای مقاصد ترانزیتی بهترین بستر را فراهم کند. سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در داخل کشور بودیم که این ترانزیت عمدتاً از مبدأ و مقصد بنادر انجام شد. امسال نیز با وجود گذشت نزدیک به ۲ ماه رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کالا را به ثبت رساندیم.

رشد ۴۵ درصدی جابه‌جایی کالا 
از بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۲
وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود، گفت: بندر امیرآباد در محور کریدوری شمال-جنوب قرار دارد و مبادی ورودی و خروجی کالا در داخل کشور محسوب می‌شود. سال گذشته مجموعاً ۴.۷ میلیون تن کالا از این بندر جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۵ درصدی داشت. در کمتر از ۲ ماه امسال نیز حدود ۹۰۰ هزار تن کالا جابه‌جا شد که رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم و امیدواریم این رشد تا پایان سال وجود داشته باشد.
وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و خود سازمان و بخش‌های دولتی در این بندر در حال انجام است که پروژه‌هایی از جمله کارخانه نهاده‌های دامی، کارخانه سیلوهای روغن و مجموعه اطفای حریق به عنوان زیرساخت‌های پشتیبان مجموعه خصوصی در این بندر به افتتاح رسید.
بذرپاش بر به‌روز کردن تجهیزات تخلیه و بارگیری بنادر تأکید کرد و گفت: به‌روز کردن تجهیزات و توسعه بنادر در دستور کار قرار دارد، زیرا در توسعه بنادر تحقق کلان‌پروژه ایران‌راه را در برنامه داریم.
وی در ادامه گفت: امسال با اقداماتی که در بخش حمل‌ونقل در تمامی حوزه‌ها از جمله ریل، جاده، بنادر و بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است در تلاش هستیم رکورد قابل‌توجهی را در حوزه ترانزیت رقم بزنیم.

جابه‌جایی کالا در سال ۱۴۰۲ 
به ۱۴.۷ میلیون تن رسید
وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: بیشترین ترانزیتی که در کشور به ثبت رسید حدود ۱۲ میلیون تن بود. در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴.۷ میلیون تن کالای ترانزیتی جابه‌جا شد و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال ۱۴۰۳ افزایش بیشتری پیدا کند.
بذرپاش با تأکید بر اینکه آمارهای حوزه ترانزیت و همچنین افزایش جابه‌جایی کالا اخبار امیدوارکننده‌ای است که انتظار می‌رود با تلاش بیشتر، ایران به شاهراه کریدوری تبدیل شود، گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌های بندری، ریلی و جاده‌ای کشور، توسعه نرم‌افزارها، تسهیل تردد کالا، مذاکرات منطقه‌ای و تعرفه‌های ترجیحی همه در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم امسال اخبار بهتر و امیدوارکننده‌تری را به مردم بدهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی