تجهیز مبادی ورودی بندر امام ‌خمینی(ره) به فناوری تشخیص ایکس‌ری

دستگاه ایکس‌ری(x-ray) چمدانی با هدف ارتقای امنیت پایدار به همت کارشناسان واحد فنی و نگهداری در محل دروازه‌های ورودی مجتمع بندری امام ‌خمینی(ره) نصب و راه‌اندازی شد.
محمد نظری، معاون فنی و نگهداری این اداره‌کل از تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به فناوری تشخیص ایکس‌ری خبر داد و گفت: دستگاه‌های ایکس‌ری و دوربین‌های تحت شبکه به عنوان ابزاری با کاربردهای متنوع جهت تشخیص هویت و امنیت هنگام ورود و خروج اشیا و شناسایی افراد ناشناس به منظور برقراری امنیت پایدار در اماکن حساس و راهبردی به کار گرفته می‌شوند.
نظری در ادامه افزود: با توجه به اهمیت نصب دستگاه‌های مذکور در نقاط بازرسی، برخورداری از این فناوری به منظور تأمین امنیت بیشتر در این مجتمع بزرگ بندری و کاهش احتمال ورود اشیای غیرمجاز به بندر در مبادی ورودی بندری جهت نصب در دروازه‌های کامیون‌رو و سواری‌رو در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
معاون فنی و نگهداری با اشاره به مزیت‌های سیستم هوشمند دوربین‌های ایکس‌ری از جمله تشخیص اشیای ممنوعه، پیشگیری از تهدیدات امنیتی، بهبود سرعت تردد نفرات، تصویر‌برداری با وضوح بالا و امکان ذخیره تصاویر، خاطرنشان کرد: این دو دستگاه طی مدت یک سال تهیه، نصب و اجرا شد و اکنون در اماکن مذکور در مرحله بهره‌برشداری قرار دارد.
خاطرنشان می‌شود، پروژه نصب و راه‌اندازی دو دستگاه ایکس‌ری برای برخورداری از قابلیت اطمینان و به عنوان مکمل سامانه‌های پایشی متعدد اجرا شده و ارتقای ضریب ایمنی در مبادی ورودی و خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) را به دنبال خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی