۵۵ درصد اهداف کلی جهاد آبرسانی محقق شد

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: در طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ روستا از نعمت آب برخوردار شده‌اند و اهداف باقی‌مانده این طرح تا پایان امسال محقق خواهد شد.
هاشم امینی درخصوص پیشرفت جهاد آبرسانی گفت: با برنامه‌ریزی که در سال‌های گذشته انجام شده بود، بنا شد تا پایان سال ۱۴۰۲، به ۵ هزار روستا آبرسانی شود و ۵ هزار روستای دیگر نیز تا پایان امسال با این طرح از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند. تاکنون به ۵ هزار و ۵۰۰ روستا در کشور از این طریق آبرسانی شده و ۵۵ درصد هدف کلی طرح اجرایی شده است.
او افزود: از فاز دوم برنامه و ۵ هزار روستایی که امسال قرار است عملیات آبرسانی برای آنها انجام شود، ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و تنها در فروردین و اردیبهشت طرح‌های آبرسانی ۴۹۸ روستا به بهره‌برداری رسیده و تا انتهای سال هم با تأمین اعتباری که انجام می‌شود، امیدواریم باقی مانده طرح را نیز تکمیل کنیم. البته طرح جهاد آبرسانی به این ۱۰ هزار روستا ختم نمی‌شود و از ظرفیت خیرین آبرسان و صنایعی که داریم در قالب مسئولیت اجتماعی چنانچه تمایل به مشارکت دارند، استفاده می‌کنیم. امینی درخصوص اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: برای ۲ هزار و ۳۵۱ روستا که دارای تنش آبی یا ناپایداری آب بوده طرح تعریف شده که تاکنون عملیات برای هزار و ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفربه پایان رسیده است. ۲۵۰ روستا نیز در سیستان و بلوچستان با همت خیرین آبرسان تأمین آب انجام خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی