دستورالعمل جدید نان تأثیر زیادی در قیمت ندارد

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به دستورالعمل فروش اینترنتی نان گفت: این طرح به افزایش یا کاهش قیمت منتهی نمی‌شود بلکه نظارت کامل در دستور کار قرار دارد.
توسطی دبیرکل اتاق اصناف ایران در مورد دستورالعمل فروش اینترنتی نان اظهار داشت: این دستورالعمل در تداوم تصمیم‌گیری مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار است که در اواسط اسفند ماه گذشته تصویب شد تا سکوهای اینترنتی فروش نان ساماندهی شود.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه فروش اینترنتی نان مخاطب بیشتری پیدا کرده، این مصوبه برای ساماندهی و شفاف‌سازی قیمت نان از طریق کارگروه تنظیم بازار اعلام شد و عملیاتی شدن آن نیز اجباری است. هدف اصلی این مصوبه نیز شفاف‌سازی قیمت نان، جلوگیری از هدر رفت نان، جلب رضایتمندی مردم و نظارت بیشتر است. توسطی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه و برای جلوگیری از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای، سکوها موظف شده‌اند که شماره پایانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه، نرخ حجم کالا و لوازم جانبی را روی صورت حساب الکترونیک درج کنند و برای مصرف کننده ارسال کنند. وی افزود: پیشتر روی افزودنی‌ها که برای جلب رضایت مشتری ایجاد شده بود، نظارتی وجود نداشت اما امروز سکوها و نانوایی‌ها باید قیمت‌های مشخص شده را به کمیسیون نرخ‌گذاری اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف شهرستان اعلام کرده تا مورد تأیید قرار گیرد و قیمت‌ها در چهارچوب مشخص به مصرف‌کننده عرضه شود. دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پس از این مصوبه قیمت خرید اینترنتی نان کاهش چندانی نخواهد داشت، یادآور شد: نرخ نان به مدت 4 سال است که افزایش پیدا نکرده است. افزایش قیمت‌ها مربوط به هزینه حمل و افزودنی‌هاست که باید به هر طریقی احصا شود و سکوها با شرایط مشخص شده نان را به فروش برسانند. اگر افزایشی نیز باشد با توافق بین خریدار و فروشنده است که به خدمات بیشتر مربوط می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی