تدوین سیاست واحد در صنعت نمایشگاهی

سازمان توسعه تجارت ایران در 2 سال گذشته برخی ضوابط و دستورالعمل‌ها را به‌منظور یکپارچه‌سازی و ساماندهی صنعت نمایشگاهی انجام داده است در واقع این سازمان با بازنگری در شاخص‌های کمی و کیفی قدم‌های مؤثری در این مسیر برداشته است.
محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به ابلاغ ضوابط تقویم نمایشگاهی استان‌ها، تدوین سیاست واحد در صنعت نمایشگاهی را گامی مثبت در توسعه تجارت داخلی و خارجی دانست.
بازاری با تأکید بر تولید محتوای نمایشگاهی از سوی دولت و تشکل‌های بخش خصوصی، ادامه داد: برگزاری نشست‌های BTB، کارگاه‌های آموزشی، میزگردها و تبلیغات انجام شده در نمایشگاه و فضای مجازی، ابزاری مهم برای معرفی تولید و صادرات کشور است؛ بر این اساس، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرشورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور، سیاست‌گذاری و ضوابط مربوط به حوزه صادرات، رفع موانع توسعه صادرات و تحقق اهداف برنامه‌های 5 ساله را در دستور کار خود قرار داده است .
بنا به اظهارات مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران؛ ضوابط برای ساماندهی صنعت نمایشگاهی استان‌ها با همکاری تشکل‌های حوزه سایت‌های نمایشگاهی جمع‌بندی و سیاست‌های مربوط ابلاغ شده است.
بازاری تدوین سیاست واحد در صنعت نمایشگاهی را گام مثبت در توسعه تجارت توصیف کرد و افزود: در حال حاضر حدود 30 سایت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ارزیابی شده است؛ مدارک بررسی و بر اساس امکانات، نوع خدمات، کیفیت زیرساخت و شاخص‌های دیگر به نمایشگاه‌ها مجوز بهره‌برداری سایت محل دائمی نمایشگاه در استان‌ها داده می‌شود؛ از ابتدای 1403 برگزاری هر عنوان نمایشگاهی اعم از بین‌المللی، تخصصی و استانی بایستی در محل‌ دائمی نمایشگاهی استان‌ها مجاز است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت ایران به‌دنبال یکپارچگی و انسجام در برگزاری رویدادها است، گفت: خارج از این مجموعه‌ها مجوزی برای برگزاری نمایشگاه داده نمی‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی