اخطار جدی توانیر به اداره‌های پرمصرف برق

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصارف بخش اداری به طور مستمر رصد و پایش می‌شود و با اداره‌هایی که مصرف را مدیریت نکنند، برخورد خواهد شد.
عبدالامیر یاقوتی افزود: یکی از برنامه‌ها بر اساس مصوبه هیأت دولت کاهش مصرف برق در ساعات کاری به میزان ۳۰ درصد و بعد از پایان ساعات کار ادارات تا ۶۰ درصد است.  وی با بیان اینکه فرصت برای مصرف بهینه برق وجود دارد، گفت: در حدود ۳۷ درصد مصرف برق کشور در سال به بخش مولد و صنعت اختصاص پیدا می‌کند و بخش کشاورزی هم در حدود ۱۷ درصد که مجموعاً مصرف برق کشور در بخش تولیدی به ۵۴ درصد می‌رسد.
 این مقام مسئول ادامه داد: با این ‌حال در دوره گرم سال مصارف در بخش‌های مختلف افزایش می‌یابد و برای اینکه بتوانیم چرخ صنعت را همواره در حرکت نگه داریم، لازم است تا مصارف در بخش‌های مختلف با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی، مدیریت شود.

 کولرهای آبی نسل جدید و استاندارد، مصرف برق را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند
 یاقوتی با بیان اینکه استفاده از کولر گازی در مناطق عادی بویژه در شرایطی که مصرف مدیریت نشود، موجب افزایش مبلغ قبض برق تا ۲ میلیون تومان خواهد شد، گفت: کولرهای آبی نسل جدید تا ۵۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد.
 وی افزود: در فصل گرم سیستم‌های سرمایشی مهم‌ترین وسیله برقی محسوب می‌شوند که مصرف آنها حدود ۴۰ درصد است.

جستجو
آرشیو تاریخی