صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهل و دو - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهل و دو - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

تأمین ۸۳۸ هزار و ۲۷۹ قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن
غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملکرد آن بنیاد را در ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری نهضت ملی مسکن تشریح کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۱۶ هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی روستایی و شهری توسط آن بنیاد در سراسر کشور وارد فرآیند ساخت شد، گفت: از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست.
صالحی ادامه داد: از واحدهای تکمیل و بهره‌برداری شده توسط بنیاد مسکن ۲۹۳ هزار و ۵۲۴ واحد روستایی و ۱۹ هزار و ۲۱۰ واحد شهری است.
این مقام مسئول توضیح داد: از واحدهای در دست اجرا نیز ۲۵۲ هزار و ۱۵۳ واحد روستایی و بقیه شهری هستند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توضیح تأمین زمین توسط آن بنیاد به میزان یک میلیون قطعه در روستاها طی دو سال گذشته و امسال گفت: بنیاد مسکن تعهد کرده در دو سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به میزان یک میلیون قطعه زمین روستایی برای واگذاری به واجدان شرایط تأمین کند که تاکنون ۸۳۸ هزار و ۲۷۹ قطعه زمین روستایی تأمین شده است.
 
رفع مشکلات فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
سومین نشست شورای معاونین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با موضوع رفع مشکلات فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در راستای محرومیت‌زدایی استان برگزار شد و در این جلسه رضا نخجوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت بر اجرای پروژه‌های عمرانی و توجه به نیازهای فرودگاه زاهدان و سایر فرودگاه‌های این استان با توجه به اولویت‌های شرکت فرودگاه‌ها تأکید کرد.
وی محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان را نیازمند توجه به رفع موانع حمل‌ونقل استان بویژه حمل‌ونقل هوایی دانست و گفت: همه پروژه‌ها و مشکلات فرودگاه‌های این استان باید با اولویت‌بندی و انتخاب پیمانکاران و مشاوران خوش‌سابقه و با نظارت و ارزیابی‌های دقیق پیگیری شود.
نخجوانی، مدیرکل فرودگاه‌های استان را مسئول پیگیری انجام پروژه‌ها و رفع مشکلات فرودگاه‌های این استان معرفی کرد.
 
عملیات اعزام حج تمتع ۱۴۰۳ به پایان رسید
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام‌ کرد: عملیات اعزام زائران بیت‌الله الحرام سال ۱۴۰۳ که از ۲۴ اردیبهشت شروع شده بود، با اعزام آخرین گروه زائران استان تهران به پایان ‌رسید. در این عملیات بیش از ۸۸ هزار زائر حج تمتع از ۲۱ فرودگاه کشور به عربستان اعزام شدند.
بر اساس اعلام هما، بازگشت حجاج به کشور از یکم تیرماه آغاز خواهد شد و تا ۲۲ تیرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی