اخبار

جمع‌آوری گازهای مشعل در دوره‌های گذشته مغفول ماند
وزیر نفت گفت: اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در این دولت پیشرفت مطلوبی داشته است و تا پایان امسال، ظرفیت جمع‌آوری این گازها به ۱۶ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.
جواد اوجی، با اشاره به توقف عملیات تکمیل سکوی آلفا فاز ۱۳ در میدان گازی مشترک پارس جنوبی در دوره‌های گذشته گفت: خوشبختانه در دولت مردمی وضع این فاز تعیین‌تکلیف و با امضای قراردادها، عملیات بازسازی و نوسازی آن انجام شد و امروز سکوی آلفا فاز ۱۳ پارس جنوبی با همان عظمت فاز ۱۱ در این میدان مشترک آماده بهره‌برداری است. وی از آماده بهره‌برداری بودن پروژه‌های جمع‌آوری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب از گازهای مشعل در میدان‌های شرق و غرب کارون که می‌تواند به‌عنوان خوراک به پتروشیمی‌های ماهشهر تزریق شود، خبر داد و افزود: اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل که در دوره‌های گذشته مغفول و بدون اقدام باقی‌مانده بودند، در این دولت پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته است و تا پایان امسال ظرفیت جمع‌آوری گازهای مشعل به ۱۶ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.
وزیر نفت تمهید مقدمات آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ توسعه میدان مشترک یادآوران و میدان نفتی چنگوله در استان ایلام را نیز از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در دولت مردمی دانست که با رویکرد استفاده از توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی پیگیری شده و به ثمر رسیده است.


اقدام‌های ۹گانه برای مقابله با قاچاق سوخت
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اجرایی‌شدن اقدام‌های ۹گانه برای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی خبر داد.
جعفر سالاری‌نسب بیان کرد: تخصیص منطقی سهمیه جهاد کشاورزی مبتنی بر سطح زیر کشت، بازنگری حساب کاربری برخی ارگان‌های غیرمسئول در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، تخصیص سوخت به نیروگاه براساس بازده، ارائه سهمیه تنخواه به ناوگان دیزلی، تخصیص نفت‌گاز در مسیر برمبنای اطلاعات برخط الکترونیکی اسناد حمل، توزیع کارت هوشمند سوخت ناوگان ترانزیت، عرضه الکترونیکی گاز مایع و محاسبه سوخت داخل باک وسایل نقلیه خروجی از مرز برمبنای باک‌ پر، از اقدام‌های بسیار مهم این شرکت در دولت سیزدهم برای مبارزه با قاچاق سوخت بوده است.
 وی افزود: آمار سطح زیر کشت هر استان از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام و پس از هماهنگی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهم سوخت موردنیاز برای انجام عملیات زراعی و باغی به تفکیک هر استان به‌صورت مکتوب به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ و سرانجام سقف سهمیه سوخت هراستان در «سدف» اعمال شد و توزیع سهمیه به تفکیک شهرستان به‌منظور مدیریت مصرف سهمیه در اختیار سازمان‌های جهاد کشاورزی قرار گرفت.
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی