اخبار

رشد ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در ۲ ماهه سال جاری
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در ۲ ماهه سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد و از رشد اندک ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در این مدت خبر داد. طبق گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد، بیشترین رشد تولید در مواد اولیه زنجیره آهن و فولاد از جمله کنسانتره سنگ آهن با رشد ۱۷.۶ درصد و گندله با رشد ۶.۸ درصد بوده است، رشد قابل توجه ۱۴ درصدی تولید آهن اسفنجی که می تواند بازار این محصول را به تعادل برساند. بر اساس این گزارش، رشد ۱.۵ درصدی تولید مقاطع طویل (میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی) رقم خورد. رشد ۳.۶ درصدی تولید انواع ورق‌‌های فولادی با تکیه بر افزایش ۳.۱ درصدی تولید ورق گرم از دیگر دستاوردهای این صنعت است. 

اعلام نرخ نرخ حقوق گوشی‌های مسافری
گمرک ایران در نامه‌ای، نرخ حقوق ورودی جدید گوشی‌های مسافری را اعلام کرد. به گزارش گمرک، طبق نامه دفتر فناوری گمرک ایران به دانشگاه تهران، محاسبات حقوق ورودی گوشی‌‌های مسافری تغییر کرد. طبق تغییراتی که از روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ اعمال شد، حقوق ورودی گوشی‌‌های کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۶ درصد، گوشی‌‌های ۱۵۰ دلار تا ۶۰۰ دلار ۶ درصد و گوشی‌‌های بالای ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد خواهد بود.

تمامی کالاها شناسه‌دار می‌شوند
 بر‌اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که برای تمامی کالاها شناسه تعریف کند. این فرآیند هم‌اکنون برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه‌گذاری ایجاد شده و اخیراً هم ۶۸ تعرفه جدید به این موضوع اضافه شده است. حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: مکلف هستیم تا پایان سال تمامی کالاها را شناسه‌گذاری کنیم، چراکه طبق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است و این زیرساخت را آماده کرده‌ایم. محله‌ای اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای دریافت شناسه طراحی شده و گروه‌هایی که اقدام به واردات کالا می‌کنند، باید این شناسه کالا را دریافت کنند.  

فرصتی‌ مطلوب برای مبادلات طلا
طی یک ماه اخیر قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار داشت، البته بعید است که دیگر شاهد نوسان خاصی در بازارطلا باشیم و می‌توان گفت که بهترین فرصت‌ برای مبادلات بازار طلا است.
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، بسیار آرام و البته کاهشی بود. از اواسط هفته این کاهش نسبی اتفاق افتاد. بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴٠ میلیون و ١۵٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ٣۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه ٢٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات هفته شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان قیمت داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی