صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهل و شش - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهل و شش - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

کاهش زمان صدورگواهینامه انطباق خودرو  در گمرک
در ۵ ماه گذشته، حدود 2 هزار و 900 دستگاه انواع خودرو از این گمرک گواهینامه انطباق دریافت کرده و مجوز استاندارد برای آنها صادر شد.
محمدحسین طاهری مدیرکل اداره استاندارد استان تهران  گفت: حدود هزار و 100 دستگاه خودرو برقی در کمتر از ۵ روز کاری، با داشتن گواهی صحه‌گذاری تأییدیه نوع و ارائه اظهارنامه به اداره استاندارد مستقر در گمرک و رعایت سایر قوانین و مقررات، موفق به دریافت گواهینامه انطباق شدند. بر اساس این گزارش، در ۵ ماه گذشته، حدود 2 هزار و 900 دستگاه خودرو شامل ۷۷۶ کامیون کشنده و 2 هزار و 100 دستگاه انواع خودروی سواری، موفق به دریافت گواهینامه انطباق از این اداره کل شدند.
 
تدوین استانداردهای ملی درحوزه نانو
اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی تدوین استانداردهای ملی فناوری نانو در سال جاری با حضور نمایندگانی از گروه استاندارد و ایمنی ستاد نانو، دفتر تدوین سازمان ملی استاندارد، اساتید دانشگاه و سایر سازمان‌های ذی‌نفع و شرکت‌های تولیدی مرتبط برگزار شد و طی آن استانداردهای پیشنهادی توسط اعضای کمیته مورد بحث و بررسی تخصصی قرار گرفتند .
بر اساس این گزارش، تدوین ۱۳ استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو در دستور کار کمیته برنامه‌ریزی تدوین استانداردهای ملی فناوری نانو قرار گرفت.
طبق رویه قانونی تدوین استاندارد ملی، موضوعات تدوین استاندارد باید در کمیته برنامه‌ریزی حوزه تخصصی مربوط در سازمان ملی استاندارد ایران به تصویب برسند. کمیته برنامه‌ریزی باتوجه به موضوع پیشنهادی با دعوت از نمایندگان کمیته‌های فنی متناظر مرتبط، کارشناسان فنی و تخصصی واحدهای تولیدی، نمایندگان سازمان‌های ذینع و اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.

جزئیات واردات و تولید لاستیک
طی ۲ ماهه امسال یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۸۷ حلقه لاستیک به ارزش ۹۲ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار انواع لاستیک خودرو وارد کشور و ۴ میلیون ۳۶۰ هزار و ۲۷۶ حلقه تایر در کشور تولید شده است.
همچنین در دو ماهه پارسال ۶۸۳ هزار و ۶۳۷ حلقه لاستیک به ارزش ۵۲ میلیون و ۱۹ هزار دلار وارد کشور شده بود؛ بنابراین واردات لاستیک ۸۹ درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، در دوماهه نخست امسال تولید لاستیک خودرو در بخش سواری ۳ میلیون ۸۸۶ هزار حلقه، در بخش وانت ۲۴۸ هزار و ۳۶۷ حلقه و تایر باری و اتوبوسی هم ۱۴۳ هزار و ۶۵۹ حلقه تولید شده است که در مجموع ۴ میلیون ۳۶۰ هزار و ۲۷۶ حلقه تایر در کشور تولید شده است.البته در این روند، تایر دوچرخه و موتورسیکلت هم در مجموع ۷ میلیون ۶۳۶ هزار ۱۴۶ حلقه با وزن ۵۱ هزار و ۴۸۸ تن در کشور تولید شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی