دریافت تأییدیه استانداردهای بین‌المللی

مشکل دریافت تأییدیه استانداردهای بین‌المللی با پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) رفع شد. سید محسن میرصدری رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) گفت:هر سال و در هر فصلی باید تأییدیه‌های مختلف بین‌المللی استاندارد را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم که در دولت سیزدهم این مشکل بعد از ۲۰ سال حل شد. وی افزود: اکنون با پیوستن ایران به کمیته‌های استاندارد بین‌المللی قیمت تمام شده تولید محصولات با ارتقای کیفیت رقم خورد و از زمانی که تأییدیه‌ها وارد کشور شد واردکنندگان به صادرکنندگان تبدیل خواهند شد. رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) بیان داشت: اکنون با عضویت ایران، بخش خصوصی می‌تواند مجوزها و تأییدیه‌های استاندارد بین‌المللی را بگیرد.
میرصدری بیان کرد: کشورهای اطراف ما عضو کمیته‌های بین‌المللی استاندارد بودند، اما مجبور بودیم گواهینامه استاندارد را درسایر کشورها دریافت کنیم. اکنون توانسته‌ایم عضو این نهاد بین‌المللی استاندارد شویم. با این امر، نظر آزمایشگاه و شرکت‌های بازرسی در داخل کشور پذیرفته شده است و این امر به تسهیل صادرات ایران کمک خواهد کرد.
رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران با بیان اینکه استاندارد ایران را به نهادهای بین‌المللی وصل کردیم تصریح کرد: هر شرکت دانش‌بنیان می‌تواند اقدام کند با هماهنگی بین استاندارد و معاونت علمی، این امرمحقق می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی