اخبار

مزایده ۳۷۰۰ میلیارد اموال تملیکی

 معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده شماره ۲۸۰ این سازمان به ارزش سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اواسط هفته جاری آغاز شد.
سعید غلامی باغی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین مزایده اموال منقول اظهار داشت: در این مزایده یک هزار و ۷۳۴ پارتی کالا شامل لوازم خانگی، طلا، سکه، خودروی سواری، ماشین‌آلات راهسازی، ماشین‌آلات سنگین، موتورسیکلت و لوازم یدکی عرضه شد.
معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ۳۰ استان در این مزایده شرکت کردند که کالاها و اموال از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه این مزایده تا ۱۲ تیرماه فرصت دارد، گفت: خریداران می‌توانند به انبارهای این سازمان در استان‌های مختلف مراجعه کرده و کالاها را از نزدیک ببینند.
غلامی خاطرنشان کرد: ۱۲ تیرماه آخرین فرصت ارائه پیشنهاد و ۱۷ تیرماه رمزگشایی و اعلام اسامی برندگان است.

 

 صدور مجوز افزایش قیمت قطعات خودرو

مجوز افزایش قیمت برخی از قطعات خودرو (میانگین ۳۵ درصد) صادر شد.
به گزارش مهر، مجوز افزایش قیمت برخی از قطعات خودرو شامل مجموعه‌های صندلی صادر شد که بر این اساس بررسی قیمت‌های جدید نشان می‌دهد که متوسط افزایش قیمت‌ها ۳۵ درصد است.

 

هدفگذاری رشد
13 درصدی بخش معدن

توسعه و رشد اقتصادی پایدار به ابزارهایی نیاز دارد و بدون تأمین ابزار و زیرساخت‌های لازم، محقق نمی‌شود.
محمدرضا بهرامن نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نقش صنعت و معدن در برنامه هفتم توسعه گفت: در این برنامه نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد و نرخ رشد بخش معدن ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است که تحقق هر کدام از آنها ملزوماتی دارد.
نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: بخش معدن و شرایط معدنی شرایط خاصی دارد و برای رشد اقتصادی نیاز به توسعه حوزه معدن داریم. جوامع در حال‌ توسعه به مدیران توسعه‌یافته نیاز دارند که جسارت تصمیم‌گیری داشته باشند. امروزه تشکل‌های اقتصادی هم به این نکته تأکید دارند.
وی افزود: در برنامه هفتم توسعه به رشد ۱۳ درصد بخش معدن تأکید شده، ولی باید پرسید این رشد با چه ابزار و اساسی ممکن می‌شود؟ الان در چه وضعیتی قرار داریم و برای تحقق این رشد چه الزاماتی نیاز است؟ البته براساس مستنداتی به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم به رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن برسیم.

جستجو
آرشیو تاریخی