صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنجاه و چهار - ۰۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنجاه و چهار - ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

دولت سیزدهم توسعه دهنده بنادر کوچک برای رونق معیشت مردم

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف رونق و توسعه سواحل با رویکرد بهره‌گیری از اقتصاد دریامحور ۳۵ فقره مجوز تأسیسات ساحلی و دریایی در نوار ساحلی استان خوزستان طی دولت سیزدهم  صادر شد که رونق معیشت اهالی منطقه را فراهم آورده است.
صدرالله بهرامی اظهار کرد: پنج فقره مجوز پرورش ماهی در قفس در منطقه بحرکان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دریا در ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان در دولت سیزدهم صادر شد.
وی با بیان اینکه بنادر محلی و کوچک در مناطق ساحلی می‌توانند نقش مهمی در رونق معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه در پی داشته باشند، از پیگیری توسعه مساحت بنادر شادگان به ۳۰ هکتار و سجافی به ۹.۲ هکتار با هدف توسعه اقتصاد دریامحور خبر داد.
وی اجرای فاز نخست ایجاد زیرساخت در اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری طرح اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شد که با بهره‌گیری از آن در صورت تکمیل، زیرساخت‌های مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.

 

متوسط سقف اجاره‌بها 25 درصد شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها حدود یک ماه گذشته به تصویب رسید که بر اساس ماده ۷ این قانون، دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند. بر این اساس روز گذشته شورای عالی مسکن متوسط افزایش سقف اجاره‌بها را 25 درصد تعیین کرد.
ابوالفضل نوروزی گفت: با عزمی که در دولت سیزدهم شکل گرفت، هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ماهانه بخش زیادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود. امروز نیز برنامه‌ریزی شده است تا حدود ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شود.

 

۴۹۶ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به بیش از ۴۹۶ هزار متقاضی توسط بانک‌ها از محل تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد.
«سید احمد خادمیان» روند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن را تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۷۸ هزار و ۶۳۳ نفر برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه  ثبت‌نام کردند که از بین این تعداد ثبت‌نام شده و متقاضی، یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۸۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی