نماگر

برگزاری ۲۱ آزمون استخدامی در دولت شهید رئیسی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی ‌کشور با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۲۱ آزمون استخدامی برگزار شد، از استخدام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در این دولت خبر داد. میثم لطیفی در اولین آیین میثاق خدمت که روز پنجشنبه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و همراهانش و شهدای خدمت، اظهار کرد: برای استخدام باید فرصت برابر و عادلانه برای همه‌ افراد فراهم شود. لطیفی افزود: برای جذب و پرورش افراد نخبه و مستعد در این دولت اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم که این مسیر ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی تأکید بر افزایش بهره‌وری از طریق جذب مبتنی بر آزمون و پرهیز از جذب‌های سفارشی و مبتنی بر فشار و... بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی بیش از ۲.۵ میلیون متقاضی استخدام داشتیم که در ۲۱ آزمون استخدامی شرکت کردند و از بین این افراد بیش از ۱۹۰ هزار نفر مستخدم داشتیم.
 

۴۷ برابر سه دهه گذشته کالاهای تملیکی به فروش رفت
معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ برابر میانگین ۳۰ سال گذشته، کالاهای تملیکی به فروش رفت و ۴۲ برابر میانگین سه دهه گذشته کالا به گمرکات و بنادر اعاده شد.
سعید غلامی باغی در گفت‌وگو با ایرنا با ارائه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: با ورود رئیس جمهور شهید و تأکید بر تسریع در تعیین تکلیف کالاها و جلوگیری از رسوب آن در انبارها تا پایان سال گذشته، ۸۳ هزار میلیارد تومان کالاهای رسوبی تعیین تکلیف شد.
معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در سه‌ ماهه نخست امسال نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شد. وی با بیان اینکه برای نخستین بار چهار هزار خودروی سواری و موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی تعیین تکلیف شد، گفت: بیش از ۹۵ درصد فروش سازمان از طریق مزایده‌های شفاف در بستر سامانه ستاد ایران صورت گرفت. غلامی باغی عنوان کرد: در این مدت بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان کالا به فروش رسیده که ۶۱۰ درصد رشد داشته است. معاون سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: در مقایسه تطبیقی ۲ ساله عملکرد سازمان در دولت سیزدهم با دوره مشابه، بخش اعاده بیش از یکهزار و ۳۲۰ درصد رشد داشته و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان کالا اعاده و به چرخه تولید بازگشته است.
وی با اشاره به تعداد کالاهای متروکه گمرکی گفت: در چند سال گذشته ۸۰ هزار پرونده متروکه گمرکی در اختیار سازمان قرار گرفته که برخی از آنها به دهه‌های قبل برمی‌گردد.
معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز، ۲۲ هزار پرونده از گمرک فرودگاه امام که از زمان تأسیس فرودگاه باقی مانده بود تحویل سازمان شد تا مورد رسیدگی قرار گیرد. با این وضع دولت سیزدهم، وظایفی را که در گذشته کوتاهی شده بود در اختیار گرفت که امروز شاهد رکورد در بسیاری از شاخص‌ها هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی