اخبار

خرابکاری عمدی
در فیبرهای نوری خنثی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر خطوط  فیبر نوری با شکل زمینی و هوایی را بررسی کردند. ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند.
عیسی زارع‌پور، صبح روز جمعه حین ثبت رأی و بازدید از اتاق مانیتورینگ وزارت کشور گفت:  ۵۸هزار و ۶۰۰ شعبه وصل است و این یعنی ۹۹.۹ درصد از شعب وصل هستند. البته چند شعبه باقی‌مانده هم پیش‌بینی می‌شود که شعب سیار و در مسیر هستند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه پایش خطوط فیبر نوری را در کشور داشتیم، گفت: همکاران من فیبر نوری را کنترل کردند تا اخلالی در روند ارتباطات پیش نیاید. زارع‌پور گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر را با شکل زمینی و هوایی بررسی کردند. ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند. وی با بیان اینکه در برخی از خرابکاری‌ها، زمین تا دو متر هم حفر شده بود اما بلافاصله تیم‌های اتصال ارتباطات را برقرار کردند، تصریح کرد: بیش از ۹۹.۵ درصد استعلام‌ها برخط بوده و نشان می‌دهد شبکه ارتباطی کاملاً پایدار است. وی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر پایش و کنترل خطوط فیبر نوری داشتیم ‌که با خرابکاری عمدی مشکلی برای کشور به وجود نیاید. ۴۰۰ تیم فیبر نوری در سراسر کشور آماده‌باش هستند و ۴۰۰ تیم پایش به شکل زمینی و هوایی پهپادی، پایش خطوط فیبر را انجام می‌دهند.

 

صادرات ۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف

هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار کارشناس ارشد در حوزه فرش دستباف وجود دارد که باید از ظرفیت این نیرو‌های آماده برای اتصال آنها به بازار کار استفاده کرد. عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، حجم صادرات فرش ایران در سال گذشته را حدود ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بحث برگزاری نمایشگاه‌ و حضور هیأت‌های خارجی برای‌مان اهمیت بسیاری دارد، زیرا در معرفی، عرضه و فروش و بازاریابی فرش دستباف تأثیرگذار است. بهرامی افزود: ۲۹ سال است که نمایشگاه فرش دستباف به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه در جهان هم به لحاظ وسعت هم به لحاظ تعدد برگزار می‌شود، اما امسال زمان برگزاری نمایشگاه از یک هفته به سه روز کاهش یافته و به هشت شهریور ماه تغییر کرده است. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف درباره اختصاص مشوق به صادرکنندگان فرش نیز بیان داشت: مصوبه تعهد ارزی حداقل ۳۰ درصد روی قیمت است، ارز نیمایی با ارز آزاد بالای ۳۰ درصد اختلاف قیمت دارد، بنابراین توجیه‌پذیر نیست کالایی که یک دلار هم برایش هزینه و سرمایه‌گذاری نشده و در واردات مواد اولیه به آن ارز نیمایی اختصاص نیافته است.

 

دستورالعمل جدید واردات تجهیزات نیروگاه خورشیدی

واردات تجهیزات نیروگاه خورشیدی از محل ارز حاصل از صادرات خود و دیگران بلامانع است.سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت گفت: این تصمیم باعث تسهیل واردات تجهیزات نیروگاه خورشیدی خواهد شد. همچنین با عنایت به بررسی‌های به‌عمل آمده و درخواست وزارت نیرو مبنی بر نیاز به تجهیزات مذکور در جهت پروژه‌های در حال انجام و ناترازی برق قرار گرفتن واردات تجهیزات بلامانع است.

جستجو
آرشیو تاریخی