۲۰ مورد قطعی فیبر نوری در انتخابات خنثی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی و خنثی‌ کردن ۲۰ مورد خرابکاری و قطعی فیبر نوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
عیسی زارع‌پور روز شنبه در جریان افتتاح نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ ۲۷» در جمع خبرنگاران افزود: اتفاق خوبی که در ۲ دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم می‌توانستند با مدرکی غیر از شناسنامه نیز رأی دهند. البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.
وی بیان ‌داشت: این مسأله مستلزم این بود که زیرساخت‌های ارتباطی کشور بتواند استعلامات برخط را مدیریت کرده و پاسخ دهد. وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: روز گذشته اتفاق بسیار خوبی که رخ داد این بود که از ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال در سراسر کشور، فقط یک شعبه در وزارت کشور مشکل فنی داشت و متصل نشده بود.
زارع‌پور تصریح کرد: معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب‌العبور که صندوق رأی رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: ۹۷ درصد استعلامات از طریق «ای. پی. ان» انجام شد و معنی آن این است که در ۹۷ درصد مواقع اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ در دسترس مردم بوده است. آمارهایی را که ما داریم واقعیت‌های میدانی نیز ثابت کرده است و در واقع دسترسی به شبکه ارتباطی در همه جای کشور وجود دارد.
وی افزود: این شبکه پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بوده است. تلاش‌های زیادی توسط خرابکاران انجام شد که با قطع فیبر نوری اختلال ایجاد و انتخابات را دچار مسأله کنند.
زارع‌پور ادامه ‌داد: ۲۰ مورد تلاش سهوی و عمدی داشتیم که بیشتر آن عمدی بود. ۹ مورد قطعی داشتیم که بلافاصله ۴۰۰ تیم اتصال فیبر نوری که در سراسر کشور بودند آنها را شناسایی و خنثی کردند. نتیجه نیز این شد که بیش از ۹۹.۳ درصد استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد.
نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ ۲۷» دیروز با حضور وزیر ارتباطات در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد و تا ۱۲ تیرماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. در این نمایشگاه مجموعه‌های استارتاپی و شرکت‌های فعال در این حوزه در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت تا به رشد اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنند.
الکامپ امسال از نظر کمی، رشد فزاینده‌ای داشته و در فضایی بیش از ۵۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود. الکام استارز، الکام پیچ، تینواستارز، توان‌تک و الکام‌تاکز جزو بخش‌های اصلی الکامپ ۲۷ هستند. همچنین این نمایشگاه در سالن‌های ۳۸ و «خلیج فارس» نمایشگاه میزبان نمایندگان کشورهای خارجی است. روسیه، کره جنوبی، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند. بیش از ۵۰۰ شرکت و تیم‌ استارتاپی و ۹ پارک علم‌ و فناوری در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی