صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنجاه و شش - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنجاه و شش - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

۵۰ هزار پرواز توسط هما در دولت سیزدهم
عملکرد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» حدفاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ در زمینه‌های عملیات پرواز، خدمات و اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات درون سازمانی تشریح شد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» حدود نیم قرن است می‌کوشد تا با جابه‌جایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبکه داخلی و بین‌المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه کند. در این گزارش به تشریح عملکرد این ایرلاین ملی در دولت سیزدهم حد فاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ می‌پردازد.
بنا بر این گزارش مجموع پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از شهریور تا اسفند ۱۴۰۰ و نیز سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز بوده است که ۹۸ هزار و ۱۰۲ ساعت پرواز مولد درآمد ایرلاین ملی است. در همین مدت ۶ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۹۴ صندلی عرضه، ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر مسافر و ۲۷ هزار و ۹۵۳ تن بار و ۱ هزار و ۴۰۵ تن محموله پستی حمل شده است.
در دوره دولت مردمی سیزدهم در دو دوره حج تمتع انجام گرفته و تعداد ۲ هزار و ۱۶۴ پرواز به مقاصد جده و مدینه انجام و در حدود ۱۲۷ هزار و ۱۱۹ نفر مسافر حمل گردیده است که شامل ۳۹ هزار و ۵۹۱ زائر با ۶۴۸ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۸۷ هزار و ۵۲۸ زائر با ۱ هزار و ۵۱۶ پرواز در سال ۱۴۰۲ بوده است.
پروازهای عتبات عالیات از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و کرمان به شهر نجف در عراق انجام گردیده و مجموعاً در دوره دولت مردمی سیزدهم تعداد ۲ هزار و ۵۲۴ پرواز به مقصد مذکور انجام و در ۴۸۰ هزار و ۲۶۰ نفر مسافر حمل گردیده است.
جزئیات عملکرد عتبات بیانگر ۵۵ هزار و ۱۲۴ مسافر حمل شده (نفر) با ۲۹۳ پرواز از شهریور ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ و ۲۶۶ هزار و ۴۸ نفر با یک هزار و ۴۶۲ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۱۵۹ هزار و ۸۸ نفر با ۷۶۹ پرواز در سال ۱۴۰۲ است.
پروازهای جام جهانی در سال ۱۴۰۱ در مسیرهای تهران – دوحه - تهران، قشم – دوحه - قشم، کیش – دوحه - کیش، شیراز – دوحه - شیراز انجام و در مجموع رفت و برگشت تعداد ۸ هزار و ۱۵۸ مسافر حمل شد.
تست، تعمیر، تعمیرات اساسی و انجام اصلاحیه‌های ۱۸۲ هزار و ۵۴۶ قطعه مختلف در کارگاه‌های مکانیک و ۱۵ هزار و ۲۴۷ قطعه در کارگاه‌های اویونیک هواپیما توسط «هما» در دولت مردمی سیزدهم انجام شد. همچنین ۱۵ شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ۱۶ شرکت‌های هواپیمایی خارجی طرف قرارداد گیرنده خدمات هندلینگ از خدمات فرودگاهی «هما» هستند.
 
دستاوردها تا پایان سال ۱۴۰۲
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در به نتیجه رساندن پیگیری‌های حدود ۷ ساله هما در انتقال مؤسسه صندوق بازنشستگی «هما» به صندوق بازنشستگی کشوری عملکرد موفقی داشته است و همچنین با بانک آینده تسویه‌حساب کرده است و ضمن فک‌رهن هواپیماهای ترهین شده، بدهی بیمه ایران و بدهی در ایستگاه‌های نجف و بغداد نیز پرداخت شد.
در دولت مردمی سیزدهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» توانست بضاعت تعمیراتی داخلی و انجام ده‌‌ها چک دوره‌ای هواپیماها در واحد مهندسی و تعمیرات را تقویت کند و جهت بازگشت به چرخه عملیات برخی از هواپیماهای زمینگیر و نوسازی تجهیزات خدمات فرودگاهی قرارداد منعقد کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی