پاداش یک میلیون تومانی در ازای معرفی ماینر‌های غیرمجاز

مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: افراد حقیقی و حقوقی به ازای معرفی هر ماینر غیرمجاز رمزارز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
حامد احمدی  گفت: امسال با مجوزی که برای اولین‌بار از سوی سازمان اموال تملیکی اخذ شد، امکان امحای ماینر‌های غیرمجاز جمع آوری شده فراهم شد و برای اولین‌بار ۸۸۲ دستگاه ماینر در مشهد امحا شد و به تدریج ماینر‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند با توجه به این مجوز امحا خواهند شد.
او افزود: هر دستگاه ماینر معادل مصرف سه خانوار مصرف دارد و شرایطی که روز‌های گرمی را سپری می‌کنیم حضور این ماینر‌ها مدیریت شبکه برق را ناپایدار می‌کند. در آخرین اقدام ۱۶۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در تبریز و ۱۷۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در شیراز شناسایی شده است.
احمدی گفت: پاداش خوبی برای افرادی که نسبت به معرفی ماینر‌های غیرمجاز اقدام کنند در نظر گرفته شده و برای هر ماینر یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول در خصوص جریمه‌های استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز گفت: ماینر‌های غیرمجاز شناسایی شده و استفاده‌کنندگان از آنها علاوه بر جرایم نقدی به مراجع قضایی هم معرفی خواهند شد.
جستجو
آرشیو تاریخی