اخبار

۱۳۰ هزار مجوز کسب‌و‌کار برای درخواست‌های تأخیر خورده صادر شد
درگاه ملی مجوزها برای ۱۳۰ هزار متقاضی که درخواست آنها با تأخیر مواجه شده بود، مجوز صادر کرد. طبق اعلام درگاه ملی مجوزها، به‌منظور تسهیل فضای کسب‌و‌کار و در راستای اجرای حکم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار (تبصره ۳ ماده ۷ مکرر)، صدور خودکار برای هزار و ۲۹ عنوان مجوز که درخواست‌های مواجه با تأخیر داشتند، فعال شده است.
براساس این گزارش، ۴۸۵ عنوان مجوز از میان هزار و ۲۹ عنوان مجوز تعیین شده با تأخیر با حدود ۲۴۰ هزار درخواست مواجه شده بود که از این تعداد برای ۱۳۰ هزار درخواست، مجوز صادر شده و ۱۱۰ هزار درخواست در صف صدور قرار گرفته‌اند و بتدریج در بانک کسب‌و‌کار هم درج می‌شوند.
باید اشاره داشت؛ مطابق درخواست دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی از تمامی مراجع صدور مجوز، باید درخواست‌ها به یکی از دو حالت صدور و یا رد با ذکر دلیل تعیین تکلیف شود. متذکر می‌شود؛ رد درخواست بدون دلیل موجه، معادل درخواست شرط اضافه از متقاضی مجوز است و جرم تلقی می‌شود.
گفتنی است؛ مراجع صدور مجوز می‌توانند در نظارت‌های پسینی اقدام مقتضی درخصوص ابطال، تعلیق یا لغو مجوز را دقیقاً بر‌اساس ملاحظات و مقررات قیدشده در کاربرگ‌های ابطال، تعلیق و لغو انجام و از طریق سرویس به درگاه ملی مجوزها با دلایل مستدل برای درج در بانک کسب وکار اعلام نمایند.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:
بازنویسی سامانه کدال در دستور کار است
رئیس سازمان بورس گفت: سازمان بورس از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه نرم‌افزار‌های حسابرسی برخوردار است. مجید عشقی گفت: گزارش و بررسی حسابرسی از جمله مقوله‌هایی است که به عنوان پایه و اساس تصمیمات سازمان بورس و اوراق بهادار، ارکان بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران، هیأت پذیرش و هیأت رسیدگی به تخلفات تلقی می‌شوند.
وی به تداوم همکاری‌ها برای افزایش کیفیت گزارشات حسابرسی، پیشنهاد اصلاح استاندارد‌ها و رویه‌های حسابرسی اشاره کرد و گفت: باید از این طریق بتوان مبنای درستی از قضاوت سرمایه‌گذاران، ارکان بازار سرمایه، نهاد ناظر، بحث‌های تخلفاتی و قضایی موجود بین فعالان بازار سرمایه را فراهم کرد.
عشقی اظهار داشت: درصدد هستیم تا از طریق هیأت همکاری، باعث افزایش کیفیت گزارش حسابرسی و کمک به ارکان مختلف برای اتخاذ تصمیمات حرفه‌ای شویم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ارتباط بازار سرمایه با حرفه حسابرسی را فراتر از همکاری بین دستگاهی دانست و گفت: موضوع مهم حسابرسی و نظارت بر مؤسسات حسابرسی بسیار با بازار سرمایه عجین شده و تاکنون شاهد پیشروی سطح این همکاری‌ها به صورت مثبت بوده‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی