اخبار

بسته حمایتی خادم‌الرضا (ع)
منتشر شد

بسته حمایت از تولید و تجارت خادم‌ الرضا(ع) اوایل هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان نهادهای مختلف و تشکل‌های بخش خصوصی رونمایی شد.
در حال حاضر این بسته یادگاری از شهید جمهور در راستای تسهیل تجارت و رفع موانع تولید با ۸۷ موضوع بخش صنعت منتشر شد و در دسترس فعالان اقتصادی قرار گرفت.
روح حاکم بر این بسته حمایتی افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید در کسب و کارهای صنعتی، معدنی، صنفی، تجاری و تعاونی، بهینه کردن استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تجاری، تسریع در تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و به بهره‌برداری رسیدن آنها و احیای بیشتر واحدهای تولیدی راکد و افزایش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است. این بسته تشویقی-حمایتی که نماد انسجام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است، می‌تواند فصلی جدید را در تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم رقم بزند.

 

واگذاری بخشی از وظایف مرکز تجارت الکترونیک

به دنبال تصدی‌گری دولتی در حوزه تجارت الکترونیکی کشور نیستیم، بلکه معتقدیم بخشی از عملیاتی که در حال حاضر در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حال انجام است قابل مشارکت و واگذاری به بخش خصوصی است.
امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: اعتقاد داریم که رقابت و ورود دولت در اجرا و عملیاتی که بخش خصوصی بهتر از هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد، غیر از زیان و کند کردن مسیر رشد صنعت تجارت الکترونیکی دستاورد دیگری نخواهد داشت.
وی با اشاره به سیاست توسعه لندتک‌ها در کشور، تصریح کرد: بازارهای خدمات نوین مالی از جمله موضوعات اولویت‌دار تجارت الکترونیکی کشور است که در همین راستا وزارت صمت و مرکز تتا در قالب دو طرح «هما» و «عید تا عید» گام اول برای حمایت از آن را برداشته‌اند. کلاهدوزان افزود: اعطای اعتبار به مردم و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف از جمله مزیت‌های لندتک‌ها بوده که باید با حمایت و البته گفت‌وگو زمینه توسعه و فرهنگ‌سازی آن در کشور فراهم شود.

 

افزایش حمایت مالی از صنایع کوچک

سال ۱۴۰۲ سقف مبلغ ضمانتنامه تعهد پرداخت برای واحد‌های تولیدی کوچک همانند دانش‌بنیان‌ها، مبلغ ۵ میلیارد تومان بود که از ابتدای امسال به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی کارمزد صدور ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: خط ویژه‌ای در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای دریافت ضمانتنامه‌های دانش بنیان‌ها ازجمله امکان تقسیط کارمزد و کاهش وثایق تنها با دریافت چک و سفته تعریف شده تا تمامی فرآیند‌ها با دقت و سرعت بالا در کمترین زمان انجام شود. مقیسه ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین در راستای حمایت از تولید، سقف مبلغ ضمانتنامه‌های پیمانکاری را از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی