صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • اقتصادی
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنجاه و نه - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنجاه و نه - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

 سرمایه‌گذاری ۶۰ همتی بخش خصوصی در بنادر کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای ارتقای ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور انجام شده است.
علی اکبر صفایی با بیان اینکه توسعه در بسیاری از بخش‌ها بویژه در بخش بندری و دریایی تنها از طریق ورود بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: در صورتی که دولت از فرصت‌هایی که بخش خصوصی ایجاد می‌کند، استفاده نکند، در حوزه تولید و ایجاد زیرساخت‌ها عقب می‌ماند. وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته با حمایت‌های رئیس جمهور شهید سازمان بنادر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های دریایی و بندری برای بخش خصوصی فراهم کرد و توانست از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای ارتقای ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور انجام شده است.
صفایی گفت: ساخت بندر و ایجاد موج شکن هزینه‌های زیادی دارد و بخش خصوصی به تنهایی از عهده آن برنمی آید و ما به عنوان دولت سیزدهم زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و در اراضی امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز را فراهم کرده ایم.
مدیر عامل سازمان بنادر اظهار کرد: تعدادی از مشوق‌ها را در این بخش فراهم کرده و تحول خوبی را در حوزه زیرساخت‌های دریایی و بندری فراهم کرده‌ایم به طوری که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم.
وی بیان کرد: پیش از ورود دولت سیزدهم کل سرمایه‌گذاری که دولت توانست در بخش خصوصی جذب کند تنها ۲۰ همت بود.
 
تهران، سومین استان کشور با بیشترین درصد کسری بارش
بر اساس جدیدترین گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، استان تهران سومین استان با بیشترین درصد کسری بارش شده است.
میانگین پهنه‌ای بارش دریافتی تهران از مهرماه سال گذشته تا کنون ۲۰۷ میلی متر بوده است که حدود ۵۵ میلی متر، معادل ۲۰ درصد کمتر از شرایط نرمال است.
استان سمنان با کسری بیش از ۳۰ درصد نسبت به بارش نرمال، بیشترین درصد کسری بارش کشور را تا این موقع از سال زراعی دارد. همچنین استان قزوین با ۲۴ درصد کاهش در رتبه دوم قرار دارد.
به طور کلی ۱۳ شهرستان استان تهران در سال آبی جاری که از مهر گذشته شروع شده است، با کسری بارش مواجه هستند.
بیشترین کسری بارش سالانه شهرستان‌های استان تهران با میزان ۱۸۳ میلی متر مربوط به شمیرانات است. پس از آن بیشترین کسری به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تهران با ۱۰۱.۷، دماوند ۹۵.۱ و پردیس با ۶۱.۴ میلی متر است.
با این وجود بارش سه شهرستان «قرچک، ورامین و پیشوا» از کم بارشی سالانه خارج شده و به شرایط نرمال یا بهتر از نرمال رسیدند.
جستجو
آرشیو تاریخی