صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • اقتصادی
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنجاه و نه - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنجاه و نه - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

مرغ مورد نیاز ایام محرم تأمین شده است
 نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به سیاست جوجه‌ریزی‌های اخیر و تولید بالای ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ، کمبودی در عرضه مرغ در ایام‌ محرم نداریم. سیدصدرالدین عظیمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار روزانه ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تن و در برخی روزها تا ۹ هزارتن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می‌شود. به گفته او، طی روزهای اخیر بازار مرغ تا حدودی به تعادل رسید، اما مجدد بدلیل عرضه مازاد روند کاهشی به خود گرفته است. عظیمی ادامه داد: گرچه در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا در مناطق گرمسیری، جوجه‌ریزی کاهش یافت، اما برآوردها حاکی از آن است که جوجه‌ریزی ماهانه به ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون قطعه برسد. نایب رئیس اتحادیه مرغداران با بیان اینکه مرغ مورد نیاز ایام ‌محرم تأمین است، افزود: با توجه به سیاست جوجه‌‌ریزی‌های اخیر و تولید ماهانه بالای ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ در سطح کشور، کمبودی در عرضه نداریم. به گفته او، با توجه به کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه، قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است به طوری که کمتر از نرخ تمام شده تولید عرضه می‌شود. عظیمی قیمت منطقی هر کیلو مرغ را ۶۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هرکیلو مرغ با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان عرضه می‌شود و احتمال کاهش مجدد قیمت در بازار وجود دارد.
 
خرید تضمینی ۶۶ هزار تن برگ سبز چای
 مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آخرین آمار ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران ‌خریداری شده است. صادق حسنی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است. به گفته او، ۶۸ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۳۲ درصد درجه دو است. حسنی از پرداخت ۳۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آمار قدرالسهم کارخانه‌ها از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۸۴۲ میلیارد تومان و قدرالسهم دولت ۴۱۵ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد قدرالسهم کارخانجات پرداخت شده و تاکنون ریالی از قدرالسهم دولت واریز نشده است. مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: بنابر آمار تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک استحصال شده است و پیش‌بینی می‌شود که حداکثر تا پایان فصل برداشت به ۲۶ تا ۲۸ هزارتن برسد. او گفت: چین دوم برگ سبز چای طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته آغاز شده است که در صورت شرایط مساعد آب و هوایی، کسری برداشت‌های اخیر جبران شود.
 
تولید میوه‌های تابستانه ۲۰ درصد افزایش یافت
 رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تولید و عرضه میوه‌های نوبرانه تابستان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است. اکبر یاوری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش دمای هوا و ازدیاد عرضه میوه‌های نوبرانه، قیمت نسبت به هفته قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است. او قیمت هرکیلو هلو در میدان مرکزی را ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو زردآلو ۶۰ تا ۸۰ هزارتومان، شلیل ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، آلبالو ۴۰ تا ۶۰ هزارتومان، آلو شابلون ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، سیب گلاب ۶۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، انگور یاقوتی ۵۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان و آلو سیاه ۲۰ تا ۵۵ هزارتومان است. یاوری قیمت کنونی هرکیلو هندوانه را ۵ تا ۱۵ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان، جانا ۱۲ تا ۲۵ هزارتومان و خربزه ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان اعلام کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی