خودرو

آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی

اواخر هفته گذشته سازمان توسعه تجارت، از بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در هفته جاری جهت آخرین نوبت عرضه خودرو به متقاضیان مرحله‌ اول که اسفندماه سال ١۴٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب‌ وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، خبر داد و اعلام کرد: چنانچه متقاضیان مرحله اول، در این عرضه، بازهم خودرویی انتخاب نکنند، اولویت آنها حذف خواهد شد و برای ثبت‌نام باید از ابتدا در طرح‌های بعدی اقدام کنند.
 بر این اساس عرضه مذکور، آخرین عرضه‌ای خواهد بود که ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول، اولویت و امکان انتخاب دارند؛ ثبت‌نام ویژه متقاضیان جدید هم انجام خواهد شد و همه‌ مردم می‌توانند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حسابی که برای این منظور وکالتی خواهند کرد، در این عرضه شرکت کنند.
طبق تأکید سازمان توسعه‌ تجارت، در این عرضه، همچون عرضه‌ خودروهای برقی، صف تشکیل نخواهد شد و پس از اولویت‌بندی افرادی که خارج از ظرفیت خودروی انتخابی باشند، مشمول عدم تخصیص خواهند بود.
این گزارش می‌افزاید: نوبت ثبت‌نام‌کنندگان مرحله‌ اول، صرفاً در عرضه هفته جاری معتبر است و پس از آن دیگر امکان ثبت‌نام‌ وجود نخواهد داشت؛ موردی که پیش‌تر رئیس سازمان توسعه تجارت و همچنین مدیر سامانه یکپارچه خودروها نیز آن را اعلام کرده بودند.
طبق آمار این سازمان، از ابتدای امسال نزدیک به ۷۸۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده است و بالغ بر ۱۶ هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات کشور وجود دارند که در حال طی فرآیند ترخیص هستند.
 
ترخیص 7800 دستگاه خودروی وارداتی
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۷۸۰۰ دستگاه خودروی وارداتی ترخیص شده و به متقاضیان تحویل می‌شود.
مهدی ضیغمی در نشست خبری برخط اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودرو نیز در گمرکات کشور وجود دارد که در حال طی فرآیند ترخیص هستند.
وی از آغاز عرضه خودروهای وارداتی خبر داد و افزود: هفته جاری سامانه برای عرضه باز خواهد شد و این عرضه آخرین عرضه‌ای است که ثبت‌نام‌کنندگان سال ۱۴۰۱ اولویت انتخاب دارند.
رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: در این دوره از ثبت‌نام همه مردم می‌توانند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این عرضه شرکت کنند.
وی افزود: در این عرضه، مانند عرضه خودروهای برقی صف تشکیل نخواهد شد و پس از اولویت‌بندی، افرادی که خارج از ظرفیت خودروی انتخابی باشند عدم تخصیص خواهند خورد.
بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم همواره سعی داشته در راستای دسترسی بیشتر مردم به خودرو تدابیری از جمله واردات خودرو، راه‌اندازی سامانه یکپارچه و...  را مدنظر قرار دهد تا علاوه بر رقابت میان خودروسازان داخلی، متقاضایان خودرو نیز بتوانند با مشکلات کمتری خودرو تهیه کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی