صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و دو - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و دو - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

ممنوعیت‌های جدید ثبت سفارش خودروهای وارداتی

ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد و طبق این مصوبه واردات خودروهای کره‌ای و امریکایی و همچنین خودروهای هیبریدی و برقی بالای ۴۰ هزار دلار، ممنوع است. محمد صفری، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد موضوع ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد را ابلاغ کرد. از جمله موارد مهم این مصوبه باید به عدم ورود خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، عدم ورود خودروی هیبرید و برقی بالای ۴۰ هزار دلار و عدم ورود خودرو برند کره‌ای و امریکایی اشاره کرد. همچنین ورود و ترخیص خودرو بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است. بر اساس این گزارش، رعایت سایر مفاد تصویب‌نامه مذکور در ممنوعیت عدم ورود خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، عدم امکان ثبت آماری خودروهای ترکیبی و برقی بالای ۴۰ هزار دلار، رعایت مبنای تعیین ارزش خودرو، اخذ تأییدیه استاندارد و رعایت ضوابط آلایندگی، ضرورت بررسی صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان، استعلام اصالت قراردادهای واردات خودرو با شرکت خارجی و خدمات پس از فروش از طریق وزارت صمت یا سازمان توسعه تجارت و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و عدم ورود خودروی‌های کره‌ای و امریکایی و سایر مفاد تصویب‌نامه، جهت مراحل بعدی اجرای کار ضروری است. البته در این روند، ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویب‌نامه فوق‌الذکر بدون ثبت آماری معتبر و بدون تخصیص ارز به محدوده مناطق آزاد ممنوع است.

 

آغاز ثبت سفارش خودروی جانبازان

نحوه ثبت سفارش واردات خودروی جانبازان به صورت شخصی از طریق سامانه جامع تجارت ایران اعلام شد که بر این اساس از روز جاری  ثبت سفارش از طریق سامانه جامع تجارت ایران به آدرس اینترنتی www.ntsw.ir  آغاز می شود.
نظر به توافقات صورت پذیرفته با وزارت صمت در خصوص نحوه ثبت سفارش واردات خودرو به صورت شخصی از طریق سامانه جامع تجارت ایران به اطلاع می‌رساند فایل‌های آموزشی و راهنمای ثبت سفارش واصله از سازمان توسعه تجارت ایران جهت مطالعه و آشنایی با فرآیند مزبور از طریق راهنمای ثبت سفارش خودروی جانبازان و ویدیو منتشر شده فوق در دسترس است. همچنین درارتباط با مشمولانی که از طریق شرکت‌های واردکننده مورد تأیید وزارت صمت اقدام به ثبت نام و انتخاب خودرو نموده‌اند نیز پس از اعلام رسمی از سوی آن وزارتخانه متعاقباً اطلاعیه‌های لازم صادر خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی