اخبار

انجام ۶ میلیون
پرواز ایمن
با وجود شدیدترین محدودیت‌ها

مدیرکل دفتر صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از انجام ۶ میلیون پرواز ایمن با وجود شدیدترین محدودیت‌ها خبر داد.
«علیرضا نیکویی» در همایش و سمپوزیوم واکاوی نقش عوامل انسانی و مدیریت خطا در هوانوردی به تشریح دستاوردهای حائز اهمیت سازمان در ۲.۵ سال گذشته در جهت کاهش اثرات خطای عوامل انسانی و بهبود عملکرد پرداخت.
وی در این همایش به افزایش سطح ایمنی با پشت سر گذاردن ۶ میلیون پرواز ایمن با وجود شدیدترین محدودیت‌ها اشاره کرد.
نیکویی تصریح‌ کرد: تهیه و جمع‌آوری اطلاعات آماری دقیق و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراجی از نتایج ممیزی‌ها و بازرسی‌های ۶ سال گذشته دفتر صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از واحدهای فنی و مهندسی و تعمیرات ایرلاین‌ها و مراکز تعمیر و نگهداری که در طول یک سال گذشته با تهیه و تدوین یک برنامه جامع در حال توسعه مطرح شد.
مدیرکل دفتر صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به سهم آموزش درست و همچنین ایجاد تسهیلات لازم برای متخصصان صنعت به‌عنوان فاکتورهای کاهنده اثرات عوامل انسانی و خطاها پرداخت و گفت: همچنین به‌صورت جامع فعالیت‌های دوسال و نیم گذشته سازمان از جمله در بسط و توسعه روابط در سطوح بین‌المللی و حضور در مجامع مختلف علمی و آموزشی و عقد قراردادهای متفاوت با کشورها و سازمان‌های تخصصی هوانوردی مختلف به‌منظور ارتقای همکاری‌های بین‌المللی، ارتقای سطح آموزشی هوانوردی و موارد متعدد دیگر مورد اشاره قرار گرفت.

 

ارتقای سطح ایمنی در پروازهای شهرفرودگاهی
امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از نشست و برخاست پروازهای فرودگاه امام خمینی از باند ۲۹ چپ خبر داد.
سعید چلندری از استفاده پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) از باند ۲۹ چپ خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بهینه‌سازی و استریپ‌سازی باند ۲۹ راست انجام شده است.
وی افزود: در راستای اجرای برنامه مدون انجام کار (MOWP) جلساتی توسط کارگروهی متشکل از متخصصان ایمنی همچون معاون بهره‌برداری فرودگاهی، رئیس برج مراقبت، نماینده سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران کل حوزه‌های مختلف مرتبط با عملیات پروازی و رؤسای ایستگاه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در شهر فرودگاهی برگزار شد که منتج به تنظیم سناریو نشست و برخاست پروازها و چگونگی تاکسی ایمن پروازها در تاکسی وی‌ها و اپرون با رعایت قوانین ایکائو از جمله ۱۴و۱۱و۲ ANNEX و دستورالعمل داخلی کنترل فعالیت‌های عمرانی در ایرساید شد و MOWP به مجموعه‌های ذی ربط جهت انجام ایمن کار ابلاغ شد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآور شد: این اقدامات با هدف ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از بروز حادثه و آسیب رسیدن به هواپیما و مسافران انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی