اخبار

خرید ۸۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران
رئیس سازمان چای کشور خبر داد از ابتدای اردیبهشت تا ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳، حدود ۸۴ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۳۹۷ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد. به گزارش سازمان چای کشور، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور با اعلام این خبر به پرداخت 552 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران اشاره کرد و افزود: تا 22 تیر ماه حدود 40 درصد از مطالبات چایکاران به حساب‌‌شان واریز شده و مابقی نیز به تدریج در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: چین دوم (تابستانه) در چند روز آینده به پایان می‌رسد و امروز نیز 78 کارخانه چای‌سازی در تمامی شهرستان‌های چای‌خیز به خرید برگ سبز چای مشغولند که چایکاران می‌توانند با مراجعه به این واحدها نسبت به تحویل برگ سبز چای باکیفیت اقدام کنند. رئیس سازمان چای کشور در ادامه افزود: 78 کارخانه چای‌سازی در آخرین روزهای برداشت چین تابستانه، خرید برگ سبز چای را انجام می‌دهند که چایکاران گیلان و مازندران نگران تعطیلی مراکز خرید تضمینی نباشند.
 
پیش‌بینی افزایش ۶ میلیون تنی تولید گندم دیم تا سال ۱۴۰۵
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با معرفی ارقام جدید از سوی محققان مؤسسه تحقیقات دیم کشور تا سال ۱۴۰۵ شاهد افزایش تولید گندم تا ۶ میلیون تن از سطح ۴ میلیون هکتار هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجتبی خیام نکویی در بازدید از مزارع مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه اظهار کرد: در طول سه سال تلاش دولت خدمتگزار، تولید گندم در کشور به ترتیب 3، 6 و 7 میلیون تن افزایش یافته است. وی افزود: با تلاش محققان مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم، تولید گندم در دیمزارها از 4 میلیون تن در سال گذشته به بیش از 5 میلیون تن در سال‌جاری افزایش یافته است.

افزایش 44 درصدی تولید گندم در طرح جهش تولید در دیمزارها
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: با معرفی ارقام جدید مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم، تولید در هکتار به بیش از یک هزار و 452 کیلوگرم در هکتار در پروژه جهش تولید افزایش یافته است. وی افزود: این روند استمرار می‌یابد و تا سال 1405 شمسی با حمایت از کشت دیم مبتنی بر دانش، شاهد افزایش میزان تولید گندم تا 6 میلیون تن از چهار میلیون هکتار سطح زیرکشت در اراضی دیم خواهیم بود. به گفته معاون وزیر، توجه به کشت دیم، توسعه کشت علوفه و افزایش تولید در واحد سطح در اولویت برنامه و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی است. خیام‌نکویی گفت: یکی از چالش‌های کشور تأمین علوفه برای دام است و ترویج کشت گیاهان علوفه‌ای جزو برنامه‌ها است. وی خاطرنشان کرد: دولت از مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای تأمین بذر محصولات دیم کشور حمایت می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی