صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • اصناف و تشکلها
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

نرخ گوشت قرمز متناسب با قیمت تمام ‌شده است

 معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر وضعیت تولید گوشت قرمز شرایط مطلوبی دارد اما همچنان قیمت تمام شده بالاست.
به گزارش خبرنگار مهر، قیمت گوشت قرمز سبب شده بسیاری از خانوارها توان خرید نداشته باشند و حتی توزیع گوشت دولتی به میزانی نیست که در دسترس همه خانوارها باشد. محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره واردات دام مولد و تولید گوشت به مهر گفت: در برنامه‌های آتی معاونت دام است که برای جبران دام مولد، بخشی از نژادهای اصیل را وارد کنیم. سال گذشته تعدادی دام دومنظوره برای جایگزین کردن در بخش دام‌های شیری و گوشتی وارد شد که این سیاست در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: گران بودن گوشت قرمز، بخشی مربوط به کمبودی است که در گذشته وجود داشته و همچنین خشکسالی و کشتار دام‌های مولد در سال ۱۴۰۰ سبب شد آمار دام در کشور کاهش پیدا کند. خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با اقداماتی که انجام شد بویژه تأمین گسترده نهاده دامی و در اختیار قرار دادن این خوراک در دامداری‌ها، وضعیت جمعیت دام مولد کشور بهبود یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت تولید گوشت قرمز شرایط مطلوبی دارد، اما بحث اصلی در حوزه قیمت تمام شده این محصول پروتئینی است که نرخ آن باعث شده مصرف‌کننده نتواند این محصول را خریداری کند. این مسئول دولتی با تأکید بر اینکه وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور مناسب است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود. هم‌اکنون تعداد زیادی از واحدهای پرواربندی، دام‌های دپو شده دارند و در انتظار مشتری هستند؛ ضمن اینکه قیمت گوشت نسبت به نرخ آن در دامداری مناسب است. وی تصریح کرد: گران بودن قیمت گوشت در بازار به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده گوشت قرمز است که در این راستا حتماً باید یارانه‌هایی در اختیار مردم قرار گیرد. در حال حاضر بخشی از این یارانه با توزیع گوشت گرم و منجمد دولتی به منظور تأمین گوشت و تعدیل قیمت در حال انجام است که امیدواریم در کاهش قیمت‌ها اثرگذار باشد. حسن‌نژاد در پایان با بیان اینکه قیمت موجود در بازار، نرخ تمام شده گوشت است، خاطرنشان کرد: قیمت موجود در بازار، نرخ تمام شده این محصول است. در واقع توان خرید مصرف‌کننده پایین است که باید از طریق توزیع گوشت یارانه‌ای جبران شود.

 

۵۷ درصد از مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم دولت پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: ۲۰۵ میلیارد تومان معادل ۵۷ درصد از مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم دولت پرداخت شد.
حبیب جهانساز بیان کرد: بخش دیگری از مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم دولت به حساب چایکاران واریز شد.
وی افزود: با این پرداخت، ۲۰۵ میلیارد تومان معادل ۵۷ درصد از مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم دولت پرداخت شد.
رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: تاکنون ۸۶ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۴۲۹ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که از این مقدار ۱۹۳۵۱ تن چای خشک استحصال و تا امروز ۷۰۲ میلیارد تومان حدود ۵۰ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی