اخبار

تعیین تکلیف
۹۴ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان کالا به صورت مختلف در دولت سیزدهم تعیین‌تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه در دولت گذشته رشد ۶۳۴ درصدی را به همراه داشت. سید عبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: فروش ۲۶ هزار میلیارد تومان اموال منقول با رشد ۶۶۰ درصدی در دولت سیزدهم از مهم‌ترین دستاوردهای دولت شهید جمهور است.
وی افزود: به ارزش ۴۷ هزار میلیارد تومان کالای اموال تملیکی از طریق اعاده به صاحبان مشاغل و چرخه تولید بازگشت که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته با رشد یک‌هزار و ۵۸۵ درصدی در دولت سیزدهم همراه بود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تعیین‌تکلیف و فروش ۴ هزار و ۱۰۰ خودروی سواری سبک و سنگین وارداتی در دولت سیزدهم گفت: این اموال از سال ۱۳۹۶ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود. اجتهادی گفت: نخستین مزایده‌های محدود موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی بین دستگاه‌های مشمول نیز در این دولت برگزار شد.

 

انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان حوزه اصناف و مشاغل، تنها سه روز پس از ابلاغ آیین‌نامه نشاندار کردن‌ مالیات‌ها، عملیاتی شد.
محمد‌هادی سبحانیان در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: آغاز یک اقدام ماندگار دیگر در نظام مالیاتی؛ انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان حوزه اصناف و مشاغل. تنها سه روز پس از ابلاغ آیین‌نامه نشاندار کردن ‌مالیات‌ها، این مهم عملیاتی شد. در روزهای گذشته منابع مالی برای اتمام بیش از ۱۴۲ پروژه در استان‌های مختلف تأمین شد.
وی افزود: اقدامی که سازمان امور مالیاتی در قالب مصوبه هیأت وزیران انجام داده است، یک آرزو در کشور بود که محقق شد. به این ترتیب مشخص می‌شود مالیات‌ها دقیقاً در کجا مصرف می‌شود و فراتر از آن، مؤدیان می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات‌ها را مشخص کنند.

 

صادرات یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران به چین

تحلیلگران مؤسسه استاندارد چارترد در گزارشی تأیید نشده صادرات نفت ایران به چین در ماه ژوئن سال ‌جاری میلادی را حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز محاسبه کردند.
به گزارش مهر به نقل از اویل پرایس، تحلیلگران مؤسسه استاندارد چارترد با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران مدعی شدند آب‌های مالزی تبدیل به مسیری برای انتقال کشتی به کشتی نفت ایران شده است.
طبق ادعای این مؤسسه، واردات نفت خام ایران توسط چین از مالزی در ماه ژوئن به ۱.۴۵۶ میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی دومین رکورد بزرگ ماهانه ایران. متخصصین کالا عقیده دارند تولید نفت خام مالزی حدود ۰.۳۵ میلیون بشکه در روز است در حالی که صادرات این کشور معمولاً به طور متوسط به ۰.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد. به علاوه بیشتر نفتی که چین از مالزی وارد می‌کند تولید این کشور نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی