فروشندگان و سازندگان ساعت

ساعت‌ها به چند دسته مچی، دیواری و ایستاده تقسیم می‌شوند. ساعت‌های مچی یکی از وسایل زینتی مورد استفاده افراد به شمار می رود؛ از گذشته تا کنون این نوع ساعت‌ها به عنوان یکی از گزینه‌ها به منظور هدیه دادن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر می‌توان گفت خرید ساعت‌های مچی برای برخی جزو سرگرمی‌ها به شمار می رود. تنوع بالای ساعت‌های مچی موجب شده قیمت آنها نیز متفاوت باشند به گونه‌ای که امروزه از 50 هزار تومان تا چند میلیارد تومان نیز می‌توانید برای خرید آن هزینه کنید.
ساعت‌های دیواری و ایستاده نیز این روزها در رده وسایل ضروری منازل و مغازه‌ها جای گرفته است و در همه منازل و مغازه‌ها و اماکن شاهد حضور یکی از این نوع ساعت‌ها هستیم. در واقع ساعت‌های دیواری و ایستاده تمامی بخش‌های بدنه آن (پلاستیکی، چوبی، فلزی و...) در داخل کشور تولید شده و پس از نصب موتور به بازار عرضه می‌شود.
یکی از اتحادیه‌های فعال در اتاق اصناف تهران اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت است که در حال حاضر دارای 870 عضو رسمی است که دارای جواز کسب هستند می‌باشد. براساس آمار اعلامی از سوی رئیس این اتحادیه علاوه بر این تعداد حدود 200 جواز دست اقدام نیز در اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت وجود دارد. این اتحادیه در سال 1372 تأسیس شده است. اما قبل از تأسیس آن، اعضای این صنف زیر نظر اتحادیه طلا فعالیت می کردند. اما از سال 72 و با به حدنصاب رسیدن تعداد صنف‌های فعال در این زمینه، یک اتحادیه مجزا و مستقل به نام اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تشکیل شد.
جستجو
آرشیو تاریخی