جلسات متعدد اتحادیه فروشندگان صنف پرنده و ماهی با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان صنف پرنــــده و ماهــــی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «روزنامه ایران اقتصادی» عنوان کرد: اتحادیه فروشندگان صنف پرنده و ماهی در ماه‌های اخیر اقدامات لازم را طبق آیین‌نامه و قوانین صنفی انجام داده است. یکی از اقدمات این اتحادیه مربوط به مجوزهای فعالان این صنف است که تا کنون اقداماتی در خصوص صدور مجوز و شناسایی فعالان بدون مجوز انجام داده‌ایم.
مهدی یوسف خانی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر بازار عرضه و تقاضای مرغ با مشکلاتی مواجه شده بود در این خصوص اتحادیه فروشندگان صنف پرنده و ماهی جلسات متعددی با وزارت جهاد کشاورزی داشته است که براساس نتایج این جلسات قرار شد حجم تولید این محصول افزایش پیدا کند تا پاسخگوی نیاز بازار باشد. در چنین شرایطی دیگر با کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار روبه‌رو نخواهیم بود. یوسف خانی در خصوص افزایش قیمت مرغ گفت: سال گذشته نهاده‌های تولید مرغ افزایش قیمت قابل توجهی را داشته‌اند که همین امر بر قیمت تمام شده مرغ تأثیرگذار بود و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار بوده ایم. در حال حاضر این اتحادیه به منظور تنظیم بازار مرغ همکاری‌های متعددی با جهاد کشاورزی داشته است. به طوری که در چند ماه اخیر جلسات مختلفی در خصوص بحث اجرای تأمین و توزیع این محصول برگزار کرده است.
وی تصریح کرد: بخش عرضه و توزیع ماهی به صورت منظم همانند گذشته فعالیت می‌کند و به علت اینکه این ماده غذایی در اولویت خانوار‌ها نیست معمولاً تقاضای چندانی هم برای آن در بازار وجود ندارد. در حالی که به علت قیمت پایین مرغ این ماده غذایی یکی از پروتئین‌های دائمی در سفره مردم به شمار می‌رود.
جستجو
آرشیو تاریخی