صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • خودرو
  • مسکن
  • بازار سرمایه
  • انرژی
  • اقتصاد بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره سه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره سه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رشد 300 درصدی صدور پروانه ساختمانی

 

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر کشور اجرایی شد از رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران با اجرای بسته تشویقی خبر داد.
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد نوسازی‌شده در بافت فرسوده تا پایان امسال خبر داد و گفت: در برنامه نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده نوسازی ۶۰۰ هزار واحد برای چهار سال دولت سیزدهم سیاستگذاری شد که با مشوق‌های برنامه‌ریزی شده از جمله بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده انتظار می‌رود تا نوسازی در بافت‌ها سرعت ویژه‌ای پیدا کند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده برخلاف بخش‌های دیگر نهضت ملی، مالکیت زمین و املاک از آن مردم است و دولت بستر کار را فراهم می‌کند، توضیح داد: با توجه به اینکه میدان کار در دست بخش خصوصی و مالکیت از آن مردم است، راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی مؤثر و رفع موانع کار است.
آیینی تصریح کرد: در موضوع بسته‌های تشویقی، بسته اداری کار، مجوزها، تخفیف‌ها و تسریع در صدور آنها، تسهیلات مالی و همچنین بسته ۱۹ بندی شهرسازانه در حال پیگیری است.
وی روند تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را با اجرای بسته تشویقی تشریح کرد و افزود: در شهرهایی که بسته‌های تشویقی را اجرایی کردند عملکرد نوسازی رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافت. به عنوان نمونه در شهر تهران، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد پروانه داشتیم.
 
اجرای بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: در ۴۰ شهری که بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده را اجرا کردند، شاهد رشدهای قابل‌توجه هستیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: انتظار داریم تا اکثر شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است، اجرا کنند تا شاهد رشد مناسبی در این بافت‌ها باشیم.
وی تأکید کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور، بخشی از جزئیات این نشست را در خصوص بافت فرسوده اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این نشست محورهای مختلفی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد، از ارائه گزارش عملکرد نوسازی بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره بر تأکید رئیس‌جمهور در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بر تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد تا بانک ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده تعیین شود تا مردم از سردرگمی بین بانک‌ها نجات پیدا کنند.
آیینی در بیان بخشی از گزارش ارائه شده توسط آن شرکت به رئیس‌جمهور، توضیح داد: سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری از دو هفته گذشته با همکاری و همراهی شهرداری‌ها فعال شده است. هم‌اینک ۲۹۳ شهرداری بزرگ کشور اطلاعات و آخرین صدور پروانه‌ها در بافت فرسوده را از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکمیل کرده‌اند و در این خصوص معاونین عمرانی استانداری‌ها پیگیری مناسب و قابل تقدیر را انجام داده‌اند.
به گفته وی، براساس اطلاعات سامانه تاکنون بالغ بر ۱۴۳ هزار واحد در حال ساخت است که ۱۲۵ هزار و ۷۴۴ واحد در دولت سیزدهم شروع شده‌اند. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که بالای ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی