صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره سی و دو - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره سی و دو - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کیوسک مجازی

پاتک رئیسی به دلار با رمز «تهاتر»

 رویترز: ایران پالایشگاه 60 هزار بشکه‌ای در اوگاندا می‌سازد
یک فعال رسانه‌ای توئیت کرد: رویترز از برنامه دولت سیزدهم برای مشارکت در احداث یک پالایشگاه فراسرزمینی 60 هزار بشکه‌ای در اوگاندا خبر داد. احتمالاً نام این پالایشگاه، هویما (Hoima) است که ساخت آن با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در حال انجام است. چندی پیش ایران تفاهمنامه ساخت یک پالایشگاه در آفریقا را امضا کرد.

کشتی دیپلماسی اقتصادی در لیبی پهلو گرفت
یک فعال رسانه‌ای در توئیتر خود به عادی سازی روابط دیپلماتیک ایران و لیبی اشاره کرد و گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به آفریقای جنوبی اولین کشتی ایرانی بعد از ده سال در مصراته پهلو گرفت و با استقرار تیم دیپلماتیک روابط با لیبی هم عادی شد!
به ما میگفتن هسته‌ای بَده ما رو از لیبی شدن میترسوندن اما نه ایران لیبی شد نه برجام به درد خورد، ایران قوی بود که گره‌ها رو باز کرد.

 تهاتر یعنی راهی برای پایان قلدری دلار در بازار
یک کاربر توئیتر به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آفریقا اشاره کرد و نوشت: دستاورد سفر به آفریقا. حالا میاد میپرسه دلار چند و خب متوجه نیست که فردای سفر دلار نمیاد پایین. بعد دوباره میاد میگه میخوای تهاتر محصول پتروشیمی بکنی با نفت؟ و معجزه اینکه از تناقض پاره نمیشه که خب یکی از راه‌های پایین آوردن همون قیمت دلار اینه که حذفش کنی از چرخه اقتصاد.

 

واردات خودرو کارکرده، طرح فاطمی امین به کام بقیه!

«نود اقتصادی» در کانال تلگرام خود نوشت:  قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی عنوان کرد که قانون واردات خودروهای کارکرده، طرح مجلس بوده و ابراز امیدواری کرد وزارت صمت این طرح مجلس را به خوبی اجرا کند تا قیمت خودرو پایین بیاید. این در حالی است که واردات خودروهای کارکرده، لایحه دولت بود که توسط وزارت صمت در دوره فاطمی امین تدوین شد. دولت این لایحه را به صورت دوفوریتی اوایل اردیبهشت به مجلس ارسال کرد و مجلس با تأخیر بسیار در اواخر خرداد تصویب کرد.

 

خانه به دوشی دولت رئیسی از بی مسئولیتی آقای آخوندی

کانال «نود اقتصادی» آورده است: ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته که دولت قبل در مسکن ملی فقط ۴۰ هزار واحد مسکونی را به مرحله عقد قرارداد رسانده بود. وقتی سرکار آمدیم نمی‌توانستیم این پروژه‌ها را رها کنیم. ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر را با ۱۶ سال سرگردانی از دولت روحانی تحویل گرفتیم. وقتی آخوندی گفت که مسکن مهر مزخرف است، پیمانکاران دست از کار کشیدند.

 

 توافق امارات و هند برای کنار گذاشتن دلار
یک کاربر در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: هند توافقنامه‌ای با امارات امضا کرد که به موجب آن معاملات تجاری میان دو کشور به جای دلار با روپیه انجام می‌شود.

 

 افتتاح آزادراه 190 میلیون دلاری پاتاوه
تا دهدشت
یک فعال رسانه‌ای در توئیتر نوشت: بیشتر از ۲۰ سال گذشت تا نگاهی ورای احزاب و حواشی به درد دل مردم بی‌تریبون برسه و ۴۰۰ روستای محروم مسیر ۱۳۶ کیلومتری رو از بن بست نجات بده و ارتباطشون رو با شهر برقرار کنه؛ آزادراه ۱۹۰ میلیون دلاری که قراره تو سفر رئیسی به کهگیلویه افتتاح بشه؛ برای ایران.

 

کمیسیون مشترک ایران و چین پس از
4 سال و نیم برگزار شد
سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حساب توئیتر خود نوشت:کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و چین را پس از ۴سال‌ و نیم برگزار کردیم. توافقات سفر آقای رئیس‌جمهور به پروژه‌های کاملاً مشخص تبدیل شد. با فضای سازنده کمیسیون، بزودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

 

 بانک‌ آینده زیر خط ورشکستگی
در کانال تلگرام بازارگراف آمده است: طبق ارقام صورت‌های مالی، ۱۲ بانک کشور رقم هنگفتی زیان انباشته دارند!
بانک آینده در رده نخست است و بانک‌های ملی، سرمایه، بانک سپه و بانک شهر در رده‌های  دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی