بحران مسکن امریکایی‌ها را به زندگی در کانتینرها وادار کرد

کالیفرنیا یکی دیگر از ایالت‌های امریکاست که بحران شدید مسکن در آنجا موجب رواج زندگی شهروندان در کانتینرها شده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، تامارا هرناندز، یک شهروند زن امریکایی است که می‌گوید هنگامی که صاحبخانه اجاره خانه‌اش را بالا برد به داخل یک ون نقل مکان کرده، در حالی که «بو برد» یک شهروند دیگر امریکایی هم پس از آزادی از زندان به‌دلیل اینکه همه زندگی خود را از دست داده بود به زندگی در کانتینر پناه برد.
داستان‌های مشابه دو شهروند مذکور در کالیفرنیا فراوان است، به نحوی که کانتینرها که زمانی نماد زندگی آزاد بودند، امروز منعکس کننده بدتر شدن وضعیت مسکن در ایالت کالیفرنیاست که به ایالت طلایی معروف بود.
یک سوم بی‌خانمان‌های امریکا در ایالت ثروتمند کالیفرنیا زندگی می‌کنند که اگر یک کشور بود پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را داشت. آمار خدمات مسکن لس آنجلس نشان می‌دهد که تنها در شهرستان لس آنجلس، بیش از ۷۵ هزار بی‌خانمان زندگی می‌کنند.
همین آمار همچنین نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از آنها اکنون در کانتینرها، ون‌ها، اتومبیل‌ها یا در زاغه‌های اطراف لس آنجلس و شهرهای اطراف زندگی می‌کنند.
«برد» شهروند امریکایی که از آن نام برده باشد با اشاره به وسیله نقلیه پارک شده خود در خیابانی باریک در نزدیکی یک ساحل توریستی در ونیز، گفت: این تمام چیزی است که من می‌توانم هزینه آن را تقبل کنم. او حدود هشت سال پیش پس از خروج از زندان در جست‌و‌جوی شروعی تازه به کالیفرنیا نقل مکان کرد، اما همه چیز آن‌طور که او انتظار داشت پیش نرفت.
متوسط ​​اجاره بها در لس‌آنجلس در ماه ژوئن ۲۹۵۰ دلار در ماه بود؛ اما مشکل افزایش هزینه مسکن به کالیفرنیا محدود نمی‌شود. بر اساس مطالعه نهاد موسوم به ائتلاف ملی برای پایان دادن به بی‌خانمانی در امریکا در سال 2021، بیش از هفت میلیون امریکایی در ایالات متحده بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را صرف مسکن کردند که ۲۵ درصد از سال ۲۰۰۷ افزایش یافته است.«برد» با اشاره به اینکه کارفرمایان تمایلی به استخدام افراد ۵۷ ساله مثل او را ندارند، گفت: «هیچ شغلی وجود ندارد». وقتی همسرش در سال ۲۰۲۰ باردار شد، برد یک خودروی سیار برای اسکان خانواده‌اش خرید اما مسئولان شهری فرزند دخترش را مدت کوتاهی پس از تولدش از او گرفتند و بردند. آنها گفته بودند که نوزاد نمی‌تواند در چنین اقامتگاه‌هایی به سر ببرد و این بدترین تجربه زندگی او بوده چون به فکر محل اسکانی برای خانواده او نبودند.
هرناندز، زن آرایشگری است که از آپارتمان خود در ونیز به داخل یک ون نقل مکان کرده و می‌گوید که اجاره خانه او از 450 دلار به سه هزار دلار رسیده بود. او ضمن اشاره به سختی‌های زندگی در کانتینر می‌گوید: نمی‌دانم چرا مردم از ما متنفرند. ما مردم خوبی هستیم.
استفان شهروند دیگری است که در یک سوپرمارکت کار می‌کند. او یک کامیون کوچک به قیمت شش هزار دلار خریده و به همراه همسرش در آن در خیابان جفرسون لس آنجلس زندگی می‌کند. می‌گوید که حقوقش کفاف کرایه خانه در مکانی مناسب را نمی‌داد و زندگی در کامیون را به محله‌هایی که در آنجا باندهای مواد مخدر به سر می‌برند، ترجیح می‌دهد.
استفان می‌گوید: در کالیفرنیا برای پرداخت اجاره ماهانه بین دو تا سه هزار دلار در یک محله متوسط ​​و تأمین هزینه‌های اولیه، باید سه شغله بود. در شرایط کنونی زندگی در کامیون تنها راهی است که فکر می‌کنم پس از تورم در امریکا می‌توانیم زنده بمانیم، زیرا دستمزدها بالا نرفته است. در پایان گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمده است: تعداد بی‌خانمان‌ها در لس آنجلس نظیر سایر شهرهای امریکا افزایش یافته است؛ زیرا مردم با افزایش هزینه‌های مسکن و سایر نیازهای ناشی از تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند و قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی