اخبار

افزایش قیمت بنزین در امریکا
قیمت بنزین در امریکا به بالاترین سطح 9 ماه اخیر رسید. به گزارش «ایران اقتصادی»، قیمت بنزین در امریکا نسبت به ماه قبل، هر گالن تقریباً 28 سنت افزایش یافت، این درحالی است که نمی‏توان انتظار هیچ اقدام کمک کننده‏ای از اوپک داشت. منابع رسمی سعودی گفتند این کشور همچنان به کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود ادامه می‏دهد. این کشور تولید خود را روزانه به میزان یک میلیون بشکه کاهش می‏دهد. علاوه بر اینها، روسیه ظاهراً از ماه آینده صادرات نفت خود را به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش می‏دهد.

مذاکره بریکس و کشورهای آفریقایی برای ایجاد رقیب دلار
نایب رئیس مجلس دومای روسیه، اعلام کرد که روسیه و دیگر کشورهای عضو گروه بریکس در کنار برخی کشورهای آفریقایی در حال مذاکره برای ایجاد یک ارز جهانی هستند تا سلطه دلار بر بازار بین‏المللی را به چالش بکشند. به گزارش «ایران اقتصادی»، الکساندر باباکوف طی مصاحبه‏ای گفت با عبور از تحریم‏های غرب، مسکو آماده است تا در نظم جهانی نقش جدیدی را برعهده بگیرد و با همکاری دیگر شرکا، سلطه دلار را به زیر بکشد. باباکوف با تأکید بر این نکته که برگزاری نشست روسیه-آفریقا طی هفته گذشته در سن پترزبورگ نشان‌دهنده شکست سیاست غرب در منزوی کردن روسیه است گفت که این رویکردها در واقع نشان‏دهنده شکل‏گیری روندهای جدید در جهان است. به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، این مقام روس افزود: برای رسیدن به استقلال کامل در حاکمیت روسیه، این کشور باید به طور کامل از دلار فاصله بگیرد. مسکو و شرکایش باید روی ایجاد یک واحد پولی جدید و نحوه استفاده از آن به توافق برسند.

افزایش نرخ تورم ماهانه و سالانه در ترکیه
براساس داده‏های سازمان آمار ترکیه که در هفته اول هر ماه اعلام می‏شود نرخ تورم ماهانه در ماه جولای 9.49 و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه جولای 47.83 درصد اعلام شد که بالاترین میزان طی 18 ماه گذشته می‏باشد. به گزارش «ایران اقتصادی»، در همین حال شرکت تحقیقات اقتصادی اناگ که از شرکت‏های معتبر اقتصادی در این کشور می‏باشد نرخ تورم ماهانه و سالانه در دوره مشابه در این کشور را به ترتیب 13.18 و 122.88 درصد اعلام کرده است. براساس ارقام اعلام شده از سوی سازمان آمار ترکیه نرخ تورم در 7 ماهه اول سال‏جاری نیز 31.14 درصد بوده است. بر این اساس بیشترین میزان نرخ تورم سالانه با 82.62 درصد مربوط می‏شود به بخش رستوران، هتل‏ها و کمترین میزان نیز با 19.31 درصد مربوط می‏شود به بخش مسکن.

جستجو
آرشیو تاریخی