اخبار

قیمت املاک در امریکا کاهش یافت
انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) امریکا اعلام کرد که فروش خانه‌های موجود در ایالات‌ متحده در ماه جولای ۲.۲ درصد کاهش داشته و به نرخ سالانه تعدیل شده فصلی ۴.۰۷ میلیون رسیده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، تعداد تراکنش‌ها بر اساس سالانه شامل خانه‌های تک خانواده، خانه‌های شهری، کاندومینیوم و تعاونی‌ها ۱۶.۶ درصد کاهش یافت. متوسط قیمت خانه موجود برای همه انواع مسکن به‌صورت سالانه ۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۴۰۶هزار و ۷۰۰ دلار در ماه جولای رسید. کل موجودی مسکن در پایان ماه جولای به ۱.۱۱ واحد رسید که نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۳ به میزان ۳.۷ درصد افزایش داشت اما نسبت به جولای ۲۰۲۲ به میزان ۱۴.۶ درصد کاهش داشت. به گزارش ایسنا از اکونومیک، لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک اظهار کرد که دو عامل باعث فعالیت فروش فعلی می‌شود که شامل موجودی کنونی و نرخ وام مسکن است؛ متأسفانه، هر دو برای خریداران نامطلوب بوده‌اند.

 

فعالیت کارخانه‌های ژاپن در سراشیبی
نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ژاپن برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست با توجه به افزایش قیمت نفت و عدم اطمینان نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی کاهش یافت، البته که سرعت کاهش اندک یافت. شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۶ در جولای به ۴۹.۷ فصلی در ماه آگوست افزایش یافت.
تولید و سفارشات جدید در بخش تولید برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش یافت اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل بود.
قیمت نهاده‌ها با بالاترین سرعت در سه ماه گذشته افزایش یافت و شرکت‌ها به افزایش قیمت نفت خام اشاره کردند اما تورم قیمت تولید به ضعیف‌ترین نرخ در حدود دو سال اخیر کاهش یافت.
بر اساس گزارش ایسنا از رویترز، شاخص مدیران خرید خدمات در ماه آگوست به ۵۴.۳ افزایش یافت که بالاترین میزان در سه ماه اخیر است. قیمت‌های مصرف کننده اصلی ژاپن در ماه جولای ۳.۱ درصد افزایش یافت و بالاتر از نرخ تورم ۲ درصدی بانک مرکزی برای شانزدهمین ماه متوالی باقی ماند. شاخص مدیران خرید ترکیبی در ماه آگوست از ۵۲.۲ در جولای به ۵۲.۶ رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی